Senaste nytt

Val av hotell i San Francisco: Kimpton eller Hilton?

Jonas C

Medlem
Har ägnat helgen åt att kolla hotell inför en kommande resa med @bnr till San Francisco över nyår. Toppkandidaterna har sållats ner till Hilton Union Square för $1333 för 9 nätter, eller Kimpton Buchanan för $1099 under samma datum.

Bägge hotell har sina för och nackdelar.

Fördelarna jag ser med Kimpton är främst priset, samt faktumet att det är ett relativt nytt hotell med fräsch inredning och skön boutiquekänsla. Nackdelarna är förstås avsaknaden av frukost och statusförmåner, men med tanke på det lägre priset så kanske det är värt det. De bjuder i alla fall på evening wine hour och en $10 dollar bar credit per dag som Kimpton Karma medlem. Har man tur kan man även få till en status match då de matchar Accor och Club Carlson.

Fördelarna med Hilton är givetvis statusförmåner så som frukost och eventuell uppgradering. Det verkade dock inte finnas någon lounge. Samtidigt är mitt intryck att hotellet kanske är lite för stort, industriellt och charmlöst (turistfälla?). Likaså är priset en faktor, där skillnaden på en tusenlapp per skalle utgör en positioneringsresa till Oslo.

Personligen lutar jag mer åt Kimpton främst för priset, samt den mindre storleken. @bnr däremot, som nybliven Hilton Gold är fast besluten på Hilton, som vi nu är bokade på. Har någon av er erfarenheter från dessa hotell, och vill dela med sig av? Eller ska man helt enkelt dela vistelsen på bägge hotell?
 

mha321

Medlem
Jag bodde på Hilton för ett par år sedan och var måttligt imponerad. Som du säger väldigt stort och opersonligt. Men rummet fortfarande ganska litet.

Vet inte med säkerhet om lounge men som hhg fick jag det inte åtminstone. Frukosten var i from av en voucher på Starbucks som räckte till en kaffe och en liten bulle. Så jag ger inte speciellt mycket för statusförmånerna som guld på det hotellet. (möjligt att det är bättre som Diamond)
 

Flightdoc

Medlem
Ett alternativ kan vara Marine's Memorial Club som har utmärkt läge nära Union Square. Full frukost ingår. Fri bar (!) två timmar varje kväll. Kanske något nedgånget. Mycket service inriktad personal. Mycket präglat av US Marines.
 

Martin Gren

Medlem
Bodde på Hilton förra sommaren (som Hilton Gold). Frukosten var som sagt en voucher till Starbucks. Man kunde dock "uppgradera" till buffén för $10. Jag tyckte buffén var rätt bra. Blev heller ingen uppgradering av rum. Hotellet är rätt stort och det var åtminstone då en jäkla kö till både in och utcheckning.
Tveksam om jag skulle välja detta hotell igen.
 
Toppen