Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

thsred

Medlem
SK10 i måndags ARN-LLA var det utrop och hör och häpna folk (de som inte var SAS plus) tog faktiskt ett steg tillbaka och bildade inte en kö som vanligt.
Däremot verkar inte Luleå bry sig så mycket på returen idag med SK07. Där var det inte ens någon utrop.
 

Fixter

Medlem
SK10 i måndags ARN-LLA var det utrop och hör och häpna folk (de som inte var SAS plus) tog faktiskt ett steg tillbaka och bildade inte en kö som vanligt.
Däremot verkar inte Luleå bry sig så mycket på returen idag med SK07. Där var det inte ens någon utrop.

Luleå har nog aldrig ropat ut pris boarding under det år jag nu rest varje vecka
 
Vilka använder detta system. Ingen seatblock för oss när vi flugit SAS. Trots en EBG och en EBD.
Jag checkade precis in mig och hustrun till Nice i SAS Plus i morgon. Vi är båda EBD, och hade seatat oss på gång + fönster med tom plats mellan. När jag kollade seating med KVS mobile så var platsen i mitten ledig innan jag checkade in men upptagen efter incheckning. Nu är flighten inte direkt full, men någon logik för seatblock verkar det finnas.
 

johhenrik

Medlem
Vilka använder detta system. Ingen seatblock för oss när vi flugit SAS. Trots en EBG och en EBD.

Jag checkade precis in mig och hustrun till Nice i SAS Plus i morgon. Vi är båda EBD, och hade seatat oss på gång + fönster med tom plats mellan. När jag kollade seating med KVS mobile så var platsen i mitten ledig innan jag checkade in men upptagen efter incheckning. Nu är flighten inte direkt full, men någon logik för seatblock verkar det finnas.
Det är en soft seatblock som läggs in. Så den kan väljas av andra *G eller av incheckning/gate.
 

palmen

Moderator
Prio boarding fungerade bra på SK903 för 2 veckor sedan. Business fick boarda först och det var bara att gå på trots att det stod en stor klunga med människor framför disken vid boarding.
På hemresan med SK904 i fredags fungerade också prioboarding, det var dock star gold, business och plus på samma gång, dvs ca 100 personer som skulle prioboarda.
 

mry

Medlem
Det känns dock som att typ 50% skulle ha prio boardning från Luleå med tanke på att det är så många som åker så ofta...
 
Toppen