Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass.se-träff på London Heathrow - lördagen den 12 september kl 10:00

011430121

Medlem
Varför valde ni en helg när det (som omväxling) är dyrt att åka till LHR??
Ett svagt kanske tills vidare.
Bästa @fcx, det verkar inte finns så mycket bättre priser om man skall åka ut med SK525, eftermiddags avgångarna har bättre (lägre) priser, men då blir stoppet så kort på LHR, hoppas att ditt svaga kanske blir ett starkt kommer.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Johannes

Medlem
Lite OT, men ni som flyger in under dagen måste ni ut dvs off airside eller kan man ta sig mellan ankomst och avgång på något lätt sätt?
 

agehall

Medlem
Har aldrig gjort connection på LHR T2, men jag skulle bli förvånad om det inte finns en väg för att slippa gå landside. Det finns i både T5 och T3 iaf.
 

Maja

Medlem
Karta har jag inte, men besökte samtliga A* lounger i söndags.

Lufthansas ligger i A-piren, Singapore Airlines, United Airlines och Air Canadas ligger i B-piren. Mellan A- och B-piren är det utmärkt att det tar ca 15 min att gå.

I normala fall flyger SAS från A-piren (dock ej i söndags, men troligen pga förseningar?).

Singapore och Air Canadas lounger ligger mitt emot varandra och Uniteds ligger lite längre bort.

Trevligast bar i United, bäst mat i Singapore.

Air Canada var jag bara inne och vände i, litet och såg rätt trist ut tyckte jag. Lufthansas Senators lounge hann jag bara in och vända i innan min flight kom upp och skulle avgå från B-piren (som jag precis kommit ifrån, så bara att gå tillbaka samma väg). Lufthansas var betydligt mer folk i. I Singapore och United var det oerhört luftigt söndag em.
 
Toppen