Senaste nytt

Ny flygbusslinje Västerås-Arlanda med Bus4You

trekker

Medlem
Hur tar man sig till Vasteras om man landar sent egentligen? Hyrbil, taxi, cykel? Inte alltid man vill lagga ut 2-3000 for en natt pa Radison innan man avslutar resan pa morgonen dagen efter.
 

Palazzi

Medlem
Hur tar man sig till Vasteras om man landar sent egentligen? Hyrbil, taxi, cykel? Inte alltid man vill lagga ut 2-3000 for en natt pa Radison innan man avslutar resan pa morgonen dagen efter.

Hotell, taxi eller vänta till 04.50. Finns inga kombinationer, med lokaltrafik, som tar dig fram fortare.
Hade det funnits en buss 23.40 ist för 23.00 hade de flesta problem undvikits....många gånger jag landat 23-23.15, men sällan senare.
 

Agö

Medlem
Hotell, taxi eller vänta till 04.50. Finns inga kombinationer, med lokaltrafik, som tar dig fram fortare.
Hade det funnits en buss 23.40 ist för 23.00 hade de flesta problem undvikits....många gånger jag landat 23-23.15, men sällan senare.
Av nyfikenhet: vad kostar en taxi från Arlanda till Västerås? Fast pris?
 

Jonas C

Medlem
Det är just detta som är problemet med de nya busstidtabellerna. Varken Swebus eller Bus4You har sena avgångar från Arlanda. Helt idiotiskt.
 

Palazzi

Medlem
Det är just detta som är problemet med de nya busstidtabellerna. Varken Swebus eller Bus4You har sena avgångar från Arlanda. Helt idiotiskt.

Ja, det är problematiskt för oss ensamresenärer (i jobb etc). Fyra personer i en taxi o summan är ganska rimlig....

Tror ett problem kan vara att Swebus väl fortsätter till slutdestination Örebro, o får därmed en mycket sen ankomst vid avgång 23.50 t.e.x. Vet inte hur det ser ut med löneläget för nattbuss (risk etc) eller om det är så att man behöver bussarna på annat håll denna tid (nattbussar Oslo t.e.x).

Tycker jag hört att många ändå påpekat problemet, så finner det lite oväntat att ingen av aktörerna ens testat att köra en senare avgång.
 
Toppen