Senaste nytt

Stockholm - Tel Aviv 17-21/8 flexibel biljett olika bolag

freppa87

Medlem
Halloj,

Sitter och försöker boka en resa till Tel Aviv från Stockholm den 17/8 med hemresa 21/8. Behöver en flexibel biljett (omboknings- men främst återbetalningsbar med så låg avgift eller ingen alls, typ SAS Plus) men lyckas inte hitta någonstans där jag kan boka de flighter jag vill ha. Idealet hade varit en SAS Plus biljett med SAS, men dom flyger enbart till Tel Aviv på lördagen den 15/8, vilket är för tidig utresa.

De flighter jag skulle vilja åka med är:
17/8: TK1792 00:30 till Istanbul, TK784 till Tel Aviv 06:45
21/8: SK772 05:15 till Köpenhamn, SK1420 till Stockholm 11:45

Någon som har tips på hur jag kan boka dessa med flexibilitet? Kanske t.o.m går att boka SAS codeshare och få en plusbiljett? Jag kan även resa andra flighter men måste vara hemma senast 13 21/8 samt kan ej åka från Arlanda förrän 00:00 17/8.

Stort tack för alla tips på förhand!
 

kristerj

Medlem
Köp en enkelbiljett med Air Berlin (FlyFlex+) på utresan och en enkelbiljett i SAS Plus på hemresan. Dessa biljetter är omboknings - och återbetalningsbara.
 

freppa87

Medlem
Köp en enkelbiljett med Air Berlin (FlyFlex+) på utresan och en enkelbiljett i SAS Plus på hemresan. Dessa biljetter är omboknings - och återbetalningsbara.
Tackar för tipset! Skulle dock klargjort att jag inte kan komma fram mitt i natten på tisdagen utan måste vara i Tel Aviv någon gång på måndagen, helst innan 22:00. Dock kollar jag nu på turkish hemsida och billigaste verkar vara att boka den flighten enkel i economy flexible (fri avbokning vad jag kan se) och SAS plus hem.
 

freppa87

Medlem
Tackar för tipset! Skulle dock klargjort att jag inte kan komma fram mitt i natten på tisdagen utan måste vara i Tel Aviv någon gång på måndagen, helst innan 22:00. Dock kollar jag nu på turkish hemsida och billigaste verkar vara att boka den flighten enkel i economy flexible (fri avbokning vad jag kan se) och SAS plus hem.

Blev flighten som jag nämnde i första posten fast i Economy Flexible med Turkish och Plus med SAS. Totalt ca 800kr dyrare än en icke omboknings- eller återbetalningsbar biljett, ganska bra value tycker jag. Brukar nästan aldrig kolla enkelbiljetter då jag fått för mig att det ALLTID är dyrare, men så är alltså inte fallet.

Tackar för snabb hjälp!
 
Toppen