Senaste nytt

Val av hotellområde i Dubai?

Stefan62

Medlem
Är på väg till Dubai om någon vecka.

Planerar att bo några dagar vid Mall of the Emirates och sedan några dagar på Sheraton Deira eller Downtown Dubai.

Vi vill kolla runt rent allmänt och kanske vara på stranden en del.

Har jag gjort rätt val vad gäller hotell-områden?

Går det public transport från flygplatsen?

Hur är taxi-priserna rent allmänt för att ta sig fram?
 

agehall

Medlem
Skippa public transport och åk taxi. Taxi är en av de få saker som är relativt billigt i Dubai. Startavgiften är väldigt låg och priset/km är inte så farligt.

De flesta hotel har någon form av strandremsa och shuttle dit ifall de inte ligger vid stranden. Jag har själv aldrig bott vid Mall of the Emirates, så jag kan inte uttala mig om området. Jag har mest bott uppe vid Dubai Mall och där trivs jag rätt bra...
 

Stefan62

Medlem
Agehall: Tack för kommentarer och tips. Finns det mer saker att tänka på? Finns McDonald´s för barnen? Du skriver "få saker som är relativt billigt" - hotell verkar normalt, hur är det med mat osv? (Shopping i övrigt är inget för mig!)
 

agehall

Medlem
Det finns McD, KFC, BK och allt annat du kan tänkas vilja ha i Dubai. Beroende på vad du väljer att äta, kan mat också vara relativt billigt. Det brukar inte vara några större problem att äta bra och billigt som svensk köttätare.

Hotell *kan* vara billiga, om man är där under off-season. Under högsäsong brukar de bättre hotellen vara snordyra.

När jag skrev att få saker är billiga tänkte jag nog främst på shopping. Jag har alltid hört att Dubai ska vara ett shoppingparadis, men det kan jag inte alls hålla med om. Det mesta som jag tittat på kostar som hemma eller mer.
 

Dr. Miles

Expert
När jag skrev att få saker är billiga tänkte jag nog främst på shopping. Jag har alltid hört att Dubai ska vara ett shoppingparadis, men det kan jag inte alls hålla med om. Det mesta som jag tittat på kostar som hemma eller mer.
Jag tyckte inte heller att saker som kläder och elprylar var billigare än hemma eller på nätet. Det kanske berodde på jag gick till fel sort shopping mall.
Om man köper en ny Mercedes lär vara billigare men det är knappt en vanlig svensson gör när man besöker Dubai.
 
Toppen