Senaste nytt

Har du blivit nedgraderad på Nordic Choice Hotels?

Valley

Medlem
Ny erfarenhet nästan varje dag :)

Blev nedgraderad av Hotel Ernst, Kristiansand till enklast möjliga enkelrum om ca 10Kvm. Fast man såg så klart till att jag fick betala för det jag bokat.

Skickat lite synpunkter till deras kundtjänst med begäran om kompensation.
Vad kan vara lämpligt ? Förutom att mellanskillnaden på pris skall återbetalas.
 

Johanna

Medlem
Jag blir helt stum. Om jag åker själv så brukar jag ändå fylla i att det kommer 2 personer. Någonstans i bakhuvudet har jag att de inte ska kunna misskreditera mig för att jag är själv (och kanske dam).

Vad hade de för ursäkt? Jag hade not försökt hitta ett annat hotell och avbokat då de inte kunde leverera.

Kompensation är ju inte bara mellanskillnaden utan också det att du fått en sämre upplevelse än förväntat.
 

Valley

Medlem
Jag blir helt stum. Om jag åker själv så brukar jag ändå fylla i att det kommer 2 personer. Någonstans i bakhuvudet har jag att de inte ska kunna misskreditera mig för att jag är själv (och kanske dam).

Vad hade de för ursäkt? Jag hade not försökt hitta ett annat hotell och avbokat då de inte kunde leverera.

Kompensation är ju inte bara mellanskillnaden utan också det att du fått en sämre upplevelse än förväntat.

Väntar med spänning på svaret (ursäkten)
Orkade inte ta upp det med dem på plats, 60 mil i bil innan gjorde att vi prioriterade mat före diskussioner med ett hotell som uppenbarligen var absolut fullbelagt.

Upplevelsen i sig kan jag leva med att vara utan. Dock var det inte precis optimalt att sitta 2 pers och försöka jobba
 

olo

Medlem
Jag har aldrig blivit nedgraderad på Nordic Choice, men har varit med att hotellet är fullt vid ankomst. Det resulterade i att en kollega och jag fick dela rum. De hade planerat för det genom att hålla ett större twin rum åt oss. Den gången fick vi i kompensation: Både två fick intjäningen för rummet vi bodde i, samt att vi fick 20'000p var.
 

Johanna

Medlem
Jag har aldrig blivit nedgraderad på Nordic Choice, men har varit med att hotellet är fullt vid ankomst. Det resulterade i att en kollega och jag fick dela rum. De hade planerat för det genom att hålla ett större twin rum åt oss. Den gången fick vi i kompensation: Både två fick intjäningen för rummet vi bodde i, samt att vi fick 20'000p var.
Men att planera något sådant? Det är inte alls säkert att det är ok att dela med kollegan. Konstigt att man som hotell utgår ifrån det i sin planering. Någongång måste de ju ha sett att de bokat fler rum än vad som fanns?
 

Valley

Medlem
Men att planera något sådant? Det är inte alls säkert att det är ok att dela med kollegan. Konstigt att man som hotell utgår ifrån det i sin planering. Någongång måste de ju ha sett att de bokat fler rum än vad som fanns?

Själv jobbat inom den branschen och policyn var hos oss 3% överbokning innan man sa att det var fullt.
 

agehall

Medlem
Alla bolag i resebranschen överbokar. Flygbolag, hyrbilsfirmor, hotell, you name it.

Hade folk faktiskt rest så som de bokade hade det inte funkat men många gör inte det och därför funkar det att överboka.
 
Toppen