Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Flying P

Medlem
Skulle ha åkt med SK998 från Shanghai - Köpenhamn i Lördags, och som ni påpekar var det ju tyfon (ganska illa) i Shanghai och blev lite överraskad av att jag kvällen innan blev ombokad på Aeroflot via Moskva!

Det var cirka 100 inställda flyg i PVG och det enda flyget som lyfte var just mitt Aeroflot flyg (som jag hade tur nog att komma med). När jag frågade vid checkin disken hur det kommer sig att det enbart var Aeroflot som lyfte fick jag svaret: "Russian airplane, good quality".

=)
Enligt kollegor i Kina var det värsta stormen på 14 år i Shanghai. (vad som är "värsta stormen" varierar nog men men...)
Personligen hade jag vägrat flyga ut då.
 
A

Aurora

Guest
Skulle ha åkt med SK998 från Shanghai - Köpenhamn i Lördags, och som ni påpekar var det ju tyfon (ganska illa) i Shanghai och blev lite överraskad av att jag kvällen innan blev ombokad på Aeroflot via Moskva!

Det var cirka 100 inställda flyg i PVG och det enda flyget som lyfte var just mitt Aeroflot flyg (som jag hade tur nog att komma med). När jag frågade vid checkin disken hur det kommer sig att det enbart var Aeroflot som lyfte fick jag svaret: "Russian airplane, good quality".

=)

Vedkommende på gaten burde jo få seg en virkelighets-oppdatering siden Aeroflot flyr Fransk/Tyske Airbus, og til og med har et par amerikanske flygplan...
 

Dr. Miles

Expert
Skulle ha åkt med SK998 från Shanghai - Köpenhamn i Lördags, och som ni påpekar var det ju tyfon (ganska illa) i Shanghai och blev lite överraskad av att jag kvällen innan blev ombokad på Aeroflot via Moskva!

Det var cirka 100 inställda flyg i PVG och det enda flyget som lyfte var just mitt Aeroflot flyg (som jag hade tur nog att komma med). När jag frågade vid checkin disken hur det kommer sig att det enbart var Aeroflot som lyfte fick jag svaret: "Russian airplane, good quality".

=)
Jag skulle ha accepterat om argumentet var "Russian pilot, good pilot". I synnerhet under dåligt väderförhållande.

Aeroflot och avisning | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

KeXx

Medlem
Idag är det SK943 (OY-KBD) som strular. Två timmar sen än så länge...
699bcf33d988224cdf7f0480befe16ad.jpg
 

pswe

Medlem
OY KBD kommer in i tid från Chicago så hade varit intressant att veta vad som gör att de redan vet att den blir sen ut i eftermiddag,
dessutom både 909 & 935 ser ut att flygas av LN-RKF, verkar mysko.
 
Toppen