Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Problemen verkar fortsätta ikväll för longhaul-kärrorna... Hela IFE-systemet ligger nere på SK901 (LN-RKP) och man har endast tillgång till 10 st iPads ombord.

Visserligen ingen lång resa men det kan ju bli segt ändå!
Satt på detta flyg längst fram. Det var ingen som upplyste om att det fanns Ipad. Däremot så förklarade piloten att han tog beslutet att slänga av teknikern som jobbade med IFE så att vi kunde komma i tid till NYC. Helt rätt beslut tycker jag.
 

KeXx

Medlem
Satt på detta flyg längst fram. Det var ingen som upplyste om att det fanns Ipad. Däremot så förklarade piloten att han tog beslutet att slänga av teknikern som jobbade med IFE så att vi kunde komma i tid till NYC. Helt rätt beslut tycker jag.

Väldigt konstigt... Alla SAS longhaul har 5 iPads ombord förutom RKP som har 10.
Det borde ju ligga i crews intresse att förmedla den service företaget faktiskt betalar för.

Får vidarebefordra denna info till min chef.
 

Storsteffe

Medlem
Satt på detta flyg längst fram. Det var ingen som upplyste om att det fanns Ipad. Däremot så förklarade piloten att han tog beslutet att slänga av teknikern som jobbade med IFE så att vi kunde komma i tid till NYC. Helt rätt beslut tycker jag.
Jag hade blivit sur, enda gången man har tid att se en film är på flyget...
 

Storsteffe

Medlem
Så du hade hellre blivit försenade till Network, missa sloten och bli ännu mer försenad? Jag drack champagne, läste en god bok och njöt ändå.

Ja beror väl lite på men om jag inte skulle vidare hade jag gärna väntat på att teknikern gjort sitt, naturligtvis drickandes nått bubbligt under tiden ;) Enda gången jag är ledig och ostressad är när jag ska ut och flyga(långt) så det gör inte så mycket om det strular lite.
 

AABack2ARN

Medlem
Idag (12JUL) verkar LN-RKO vara på kinkigt humör. Skulle utfört SK903 som nu står som inställd på Swedavia efter att ha haft status "ny information 12:30" och sedan "ny information 13:30 / utgång stängd".

På SAS hemsida står den som "beräknad 12:30" och hos Amadeus står det "DELAY AIRCRAFT DEFECTS, NEXT INFO AT 12:30"

Så vad som verkligen gäller är väl lite oklart - men den är helt klart inte i luften ännu. Surt!
 

Agö

Medlem
Idag (12JUL) verkar LN-RKO vara på kinkigt humör. Skulle utfört SK903 som nu står som inställd på Swedavia efter att ha haft status "ny information 12:30" och sedan "ny information 13:30 / utgång stängd".

På SAS hemsida står den som "beräknad 12:30" och hos Amadeus står det "DELAY AIRCRAFT DEFECTS, NEXT INFO AT 12:30"

Så vad som verkligen gäller är väl lite oklart - men den är helt klart inte i luften ännu. Surt!
Mmm, samma kärra som strulade rejält den 26/6. Då ledde det till en helt oacceptabel väntan på besked varefter min polare blev ombokad till LH dagen efter och kom fram till New York 36 timmar sen.
 

d99mlu

Medlem
Har någon försökt få ersättning enligt 261/2004 för förseningarna på longhaul i slutet av juni? När oförutsedda problem inträffar, kan SAS då hävda att följdförseningar på helt andra flighter beror på samma fel och därför bråka om ersättning?
 

DHXSTHLM

Medlem
Skulle ha åkt med SK998 från Shanghai - Köpenhamn i Lördags, och som ni påpekar var det ju tyfon (ganska illa) i Shanghai och blev lite överraskad av att jag kvällen innan blev ombokad på Aeroflot via Moskva!

Det var cirka 100 inställda flyg i PVG och det enda flyget som lyfte var just mitt Aeroflot flyg (som jag hade tur nog att komma med). När jag frågade vid checkin disken hur det kommer sig att det enbart var Aeroflot som lyfte fick jag svaret: "Russian airplane, good quality".

=)
 
Toppen