Senaste nytt

Att bjuda in 2 gäster med 2 olika *A guldkort

Elberto

Medlem
Hej!
Imorgon ska jag och 2 kollegor till VIE med OS.
Det är monkey som gäller eftersom det är company travel policy.
De två är utan status. Dock ha jag EBG och A3 guld.

Då fundera jag så här:
Jag kan ju bjuda mig och en gäst till SAS loungen med EBG kortet.
Får jag bjuda kollega 2 med A3 kortet in i loungen?
 

Jonas C

Medlem
Annars kan man ju köpa tillträde till SAS Loungen för en extra gäst, eller gäller det endast vid resa med SAS?
 

agehall

Medlem
Precis som tidigare så är svaret nej. (Det finns ett antal trådar om detta sedan tidigare!)

Du kan bara använda status från ett program.
 

flum

Medlem
Du kan ju fråga snällt i receptionen, men acceptera ett nej. Eftersom det är sommar borde de kunna vara lite mer flexibla.
 

flum

Medlem
Har du varit i SAS loungerna sista veckan!? Jag har aldrig sett så överfulla lounger! Om de ens överväger att göra undantag från policy just nu så är det helt galet!
nä, inte besökt en lounge på två veckor. Förmodligen alla EBs som ska passa på :p. Om det är så rekommenderar jag också en öl i lämplig bar :). Vid överfull lounge väljer jag hellre att betala även om jag är själv.
 

agehall

Medlem
nä, inte besökt en lounge på två veckor. Förmodligen alla EBs som ska passa på :p. Om det är så rekommenderar jag också en öl i lämplig bar :). Vid överfull lounge väljer jag hellre att betala även om jag är själv.

Det är säkert en del i det hela, men SAS policy om att släppa in hela familjer hjälper inte heller till när de dyker upp med 4 barn och 4 vuxna och får komma in.
 
Toppen