Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: American Airlines AAdvantage
Flygbolag: Qatar Airways + Cathay Pacific
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 52.500 miles
Skatter&avgifter (per person): ca 22 EUR + Quick issue fee 75 USD
När: juli 2015
Bokad: juli 2015


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

I Singapore har jag fått ca 22 timmars layover. Vi får se om @staff och @m10 är i Singapore när jag besöker dit. :)

Enligt kundtjänsten skulle routingen Stockholm-(QR)-Doha-(QR)-Singapore-(MH)-Kuala Lumpur-(MH)-Bangkok också vara en giltig routing, men inte Stockholm-(QR)-Doha-(QR)-Singapore-(CX)-Bangkok-(MH)-Kuala Lumpur.
 

henrik l

Medlem
Enligt kundtjänsten skulle routingen Stockholm-(QR)-Doha-(QR)-Singapore-(MH)-Kuala Lumpur-(MH)-Bangkok också vara en giltig routing, men inte Stockholm-(QR)-Doha-(QR)-Singapore-(CX)-Bangkok-(MH)-Kuala Lumpur.[/QUOTE]

Vi säkert diskuterat detta tidigare, men jag har missat detta att man numera kan routa via Mellanöstern med AA-poäng. Då borde det gå att knåpa ihop en resa med Qatar F till BKK.
 

mha321

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, United
Kabinklass: Plus, Business, DomesticFirst
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Dallas (DFW)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 55000 (amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 582 SEK
När: Sep 2015
Bokad: Juli 2015


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hade en bokning gjord i början på Juni men den var via ORD på utgående sträcka och kom därmed fram till Dallas efter midnatt pga de nya tiderna. Nu hade det öppnat sig på andra vägen, så jag bokade en ny på den andra vouchern, och avbokade den första. Kunde dessutom byta till SAS på longhaul hemåt och spara några tusen i skatter jämfört med United.

Agenten i Tallinn försökte dock ta drygt 5000kr i skatter/avgifter för det, men efter dubbelt påtalande att det inte skall vara någon YQ på inrikesanslutningar i USA så fick hon ordning på det och ner med priset.

Tyvärr blir det gamla kabinen-slingningen på ORD-ARN ser det ut som - A340. Men vem vet, det känns som viss risk för kabin-roulette på 340 under hösten. Och särskilt slingningen mot Hongkong är ju helt ny.
 

Impendill

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air China
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Göteborg
Destination: Melbourne
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 220.000 / 2 = 110.000 per person. (amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 5900 SEK per person
När: Dec 2015
Bokad: Juli 2015


Skärmavbild 2015-07-04 kl. 11.26.11.png


GOT-CPH-CDG SAS Plus
CDG-PEK Air China F B777
PEK-MEL Air China C A330
MEL-PEK Air China C A330
PEK-CDG Air China F B777
CDG-CPH-GOT SAS Plus

Slutdestination är egentligen söderhavsöarna men jag lyckades inte hitta några award dit. Blir till att försöka hitta prisvärda biljetter från MEL och försöka uppgradera med poäng om det är möjligt.
 

Voyageur

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air China
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Göteborg
Destination: Melbourne
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 220.000 / 2 = 110.000 per person. (amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 5900 SEK per person
När: Dec 2015
Bokad: Juli 2015


Visa bifogad bild 38301

GOT-CPH-CDG SAS Plus
CDG-PEK Air China F B777
PEK-MEL Air China C A330
MEL-PEK Air China C A330
PEK-CDG Air China F B777
CDG-CPH-GOT SAS Plus

Slutdestination är egentligen söderhavsöarna men jag lyckades inte hitta några award dit. Blir till att försöka hitta prisvärda biljetter från MEL och försöka uppgradera med poäng om det är möjligt.

Tycker du har fått till ett bra pris med skatterna, härligt! 5900 är mycket bra till MEL i F/C!
 

Impendill

Medlem
Jag håller med!
Innan Tallin prissatte hade jag räknat med runt 9000kr / person men till min glada förvåning blev det lite billigare:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen