Senaste nytt

Reunion Island

Jag var där en vecka i augusti förra året.

Vi hyrde en lägenhet i Saint-Gilles genom Airbnb och det var helt underbart. Man kan simma i havet och vandra högt upp i bergen samma förmiddag. Maten är gott, folk är vänlig och ön är inte för turistisk.

Några saker att tänka på:
  • Många pratar kreol och franska men ingen engelska. Jag pluggade franska i tre år i skolan (länge sen) och hade inga problem men det hjälpte att min man talar franska flytande.
  • De flesta svenska mobiloperatörer har inte roamingavtal med de på Réunion.
  • Man får bara simma på övervakade stränder pga av hajproblemet.
  • Det verkar svårt att ta sig rund kollektivt, vi hyrde en bil.
Jag skrev en recension om flyget till Réunion.

Vi skulle gärna åka tillbaka och väntar på nästa PromoAwards med 50% på Réunion.

Pano_Piton_de_la_Fournaise.JPG Pano_Cirque_de_Salazie.JPG DSC_0093.JPG DSC_0094.JPG DSC_1745.JPG
 
Last edited:

cantona

Medlem
Läste din recension innan jag skapade tråden. Kommer man ingenstans med engelska? Tanken är att ta sig dit sista veckan i oktober. Finns ett långlopp som lockar men inget klart ännu.
Vet att jag kollade flyg men kommer inte ihåg om det gick att ta sig dit men Star Allinace?
 

Homer

Medlem
Läste din recension innan jag skapade tråden. Kommer man ingenstans med engelska? Tanken är att ta sig dit sista veckan i oktober. Finns ett långlopp som lockar men inget klart ännu.
Vet att jag kollade flyg men kommer inte ihåg om det gick att ta sig dit men Star Allinace?

Annars så kan du ju flyga till Mauritius, en 45 min flygtur bort, Reunion har fin natur, höga berg, djupa dalar och aktiva vulkaner
men nästan inga bra stränder.
 
Toppen