Senaste nytt

Öl på inrikes plus?

crown

Medlem
Hej,

Svårt att hålla koll på alla regler och undantag så jag undrar kort och gott, bokar jag SAS PLUS mellan Göteborg - Stockholm, kan jag då få en mikkeller serverad?

Eller serveras ingen alkohol på inrikes? Eller måste man köpa fast man sitter i Plus?
 

dino_81

Medlem
Du blir serverad en öl utan kostnad i SAS Plus inrikes. Även vin ingå. Vad jag vet så serveras inte Mikkeller inrikes tyvärr. Senast jag flög fanns endast Falcon lastad ombord. Även Carlsberg har funnits i sortimentet.
 

crown

Medlem
Okej, tråkigt att Mikkeller inte fanns. Var ju sugen på att testa den i så fall, men tack för svar @dino_81 då vet jag vad som gäller.
 

Jonas H

Medlem
De gånger jag försökt få Mikkeler inrikes eller intra-Norden har man skyllt på att det varit leveransproblem, tro det den som vill. Sen när det väl fanns så var det veteöl, och den skummade ju i princip hela flygningen...
 
8 mars var senast jag åkte inrikes och då hann jag med 2 öl Göteborg - Stockholm i Plus och de var inga problem, men dom har väl satt 1 max nu på inrikes? Eller var de bara en riktlinje, oklart ;)
 

NotRyan

Medlem
8 mars var senast jag åkte inrikes och då hann jag med 2 öl Göteborg - Stockholm i Plus och de var inga problem, men dom har väl satt 1 max nu på inrikes? Eller var de bara en riktlinje, oklart ;)
Det har ingenting att göra med de senaste svamlerierna som SAS höll på med. Det här har att göra med att man inte får ge bort alkohol i Sverige (inrikes) SAS har dock fått gehör för tolkningen att en enhet kan sägas ingå i Plus....
 

ARNBER

Medlem
Tack @NotRyan för förtydligande. OBS att inte allting vad är jobbigt med SAS plus är SAS fel. Där har funnits mycket oklarheter kring konceptet och ibland tror jag att BC har bidragit mer till att det här blivit värre än att det här blivit mindre ... no offence
 

FF#1

Medlem
Tyvärr verkar de inte ha Mikkeler så ofta på inrikes trots att de avser ha det enligt vad ombordpersonalen. Får hoppas att de har den lastad framöver även på inrikes.
 

El0

Medlem
Flygvärdinnan jag pratade med i fredags (arn-ume) sade att de inte "fått in mikeller inrikes... än" :) så förhoppningsvis kommer den väl snart :)
 
Toppen