Senaste nytt

Lägga till barn på en award biljett?

Johan Hbg

Medlem
Sitter och ser på eurobonus resa med fru och två barn. Som vanligt mer eller mindre omöjligt att hitta fyra platser i C. Någon som provat att boka två vuxenbiljetter som award och sedan köpa två vanliga biljetter till barnen, och så klart slå ihop de två bokningarna till en? Eller någon som har andra förslag?
 

Claes L

Medlem
Jag försökte fixa 1x 2-4-1 för min fru och son (2år när vi flyget) och sedan köpa en biljett på samma PNR...
Gick inte, du kan inte mixa award med revenue biljetter.
Så det lättaste är nog att dela upp 1 vuxen och 1 barn per PNR och sedan länka dom.
 

Dr. Miles

Expert
Det går inte att slå ihop två separata bokningar. Det är många som har missförstått.
Det som flygbolaget kan göra är att skriva ett meddelande i varsin bokning så att de vet att de resenärerna i olika bokningar reser tillsammans. Men det är ingen garanti att det fungerar i verkligheten.
 
Last edited:

Johan Hbg

Medlem
Ok blir alltså mer eller mindre omöjligt då att köpa till barnen till oss vuxna. Tänkte ha 2-4-1 för oss som kostar mest poäng, och sen betala pengar för dem som kostar minst. Men men.
 

Johan Hbg

Medlem
Jag försökte fixa 1x 2-4-1 för min fru och son (2år när vi flyget) och sedan köpa en biljett på samma PNR...
Gick inte, du kan inte mixa award med revenue biljetter.
Så det lättaste är nog att dela upp 1 vuxen och 1 barn per PNR och sedan länka dom.
Hur blir det förresten med ett barn och en vuxen på en 2-4-1 award? Betalar man helt enkelt snittpriset?
 

Dr. Miles

Expert
Hur blir det förresten med ett barn och en vuxen på en 2-4-1 award? Betalar man helt enkelt snittpriset?
(1 x 100% + 1 x 50%) / 2 = 75% totalta poängkostnad

T ex om en bonusresa skulle kosta 100.000 poäng per vuxen,

(100.000 x 100% + 100.000 x 50%) / 2 = 75.000 poäng för 2 personer (1 vuxen + 1 barn) tillsammans när man applicerar Amex 2-4-1 voucher.

OBS: Barn är mellan 2 - 11 års ålder
 

Johan Hbg

Medlem
(1 x 100% + 1 x 50%) / 2 = 75% totalta poängkostnad

T ex om en bonusresa skulle kosta 100.000 poäng per vuxen,

(100.000 x 100% + 100.000 x 50%) / 2 = 75.000 poäng för 2 personer (1 vuxen + 1 barn) tillsammans när man applicerar Amex 2-4-1 voucher.

OBS: Barn är mellan 2 - 11 års ålder
Stort tack! Spara 75k är inte dumt det heller!
 
Toppen