Senaste nytt

Uppgraderad till Eurobonus silver, vad gäller?

jth

Medlem
Liknande men ännu mer "skum" grej hände min sambo som precis nått upp till EBS. Helt plötsligt har hon blivit EBG. Och "fått" 70000 baspoäng. Med noteringUpgrade Tierlevel to Gold Swedish DomesticBasic Points.! Någon som kan förklara?

Bara att gratulera, önskar något sånt här kunde hända en själv någongång!
 

JacobGBG

Medlem
Bumpar en gammal tråd istället för att skapa en ny för min fråga.

Jag har ALLTID haft tur med baggage-drop köer på Landvetter och därmed har EBG kön aldrig varit ett alternativ för mig att använda. Men vad gäller som silver, får man fortfarande använde EBG kön?

Läser man på förmånerna för silver kortet på flysas.se så står det:
"Väljer du att checka in via disk kan du alltid gå till Business-disken, oavsett biljettyp. Gäller med SAS, Blue1, Estonian Air och Widerøe"

Jag tolkar detta som att jag kan använda business/EBG kön om jag flyger med ovanstående men inte om det är med t.ex. United/Lufthansa (som delar drop/check-in med SAS på GOT).
 

Tjaeng

Medlem
Bumpar en gammal tråd istället för att skapa en ny för min fråga.

Jag har ALLTID haft tur med baggage-drop köer på Landvetter och därmed har EBG kön aldrig varit ett alternativ för mig att använda. Men vad gäller som silver, får man fortfarande använde EBG kön?

Läser man på förmånerna för silver kortet på flysas.se så står det:
"Väljer du att checka in via disk kan du alltid gå till Business-disken, oavsett biljettyp. Gäller med SAS, Blue1, Estonian Air och Widerøe"

Jag tolkar detta som att jag kan använda business/EBG kön om jag flyger med ovanstående men inte om det är med t.ex. United/Lufthansa (som delar drop/check-in med SAS på GOT).

Njä, EBG-kö är ju inte detsamma som businesskö. Som officiell *-silverbenefit finns access till business class check in, men EBG/*Gold har tillgång till first class check in. Vet inte riktigt hur SAS delar upp sitt, har aldrig reflekterat över det då jag så gott som aldrig använder bemannad check-in på SAS hemmamarknader.
 

flierman

Medlem
Vad jag minns från min silverperiod fick man checka in i business-class check-in men inte Star gold, fann detta på hemsidan:

" Väljer du att checka in via disk kan du alltid gå till Business-disken, oavsett biljettyp. Gäller med SAS, Blue1, Estonian Air och Widerøe "
 

twiggs

Medlem
Jag har ALLTID haft tur med baggage-drop köer på Landvetter och därmed har EBG kön aldrig varit ett alternativ för mig att använda. Men vad gäller som silver, får man fortfarande använde EBG kön?

SAS har oftast bara 1 disk för Business, Economy Extra, Eurobonus Silver/Gold/Pandion och Star Gold på Landvetter. Så just där är det inga problem att använda den disken om du har ett silverkort. I Stockholm och Köpenhamn så är det ju officiellt sett olika diskar men att det är någon större ordning på den fronten har jag aldrig märkt. Oftast blir man framvinkad till "fel" disk om den är ledig.
 
Toppen