Senaste nytt

Incheckat bagage vid lång layover på Heathrow

nollbit

Medlem
Hejsan!

Jag och min fru ska flyga ARN-LHR-NRT i November. Vi ankommer LHR vid niotiden på kvällen och flyger vidare dagen efter vid lunch. Jag har bokat ett rum på Hilton T5 för natten.

Min fråga är: om vi vill plocka ut vårt incheckade bagage, skulle det vara ett problem? För smidighetens skull vore det ju såklart bäst att låta det ligga i källaren på T5 (eller var det nu får sova över natten), men eventuellt vill vi plocka ut det av följande skäl:
  1. Min fru vill ha saker som ligger i väskorna
  2. Att få en anledning att besöka First check in
Vad tror ni, kommer BA strula om man ber dem bara checka bagaget ARN-LHR?
 

fcx

Medlem
First check-in är ingen speciellt spännande upplevelse. Inget man besöker om man inte måste...
 

Dr. Miles

Expert
Hejsan!

Jag och min fru ska flyga ARN-LHR-NRT i November. Vi ankommer LHR vid niotiden på kvällen och flyger vidare dagen efter vid lunch. Jag har bokat ett rum på Hilton T5 för natten.

Min fråga är: om vi vill plocka ut vårt incheckade bagage, skulle det vara ett problem? För smidighetens skull vore det ju såklart bäst att låta det ligga i källaren på T5 (eller var det nu får sova över natten), men eventuellt vill vi plocka ut det av följande skäl:
  1. Min fru vill ha saker som ligger i väskorna
  2. Att få en anledning att besöka First check in
Vad tror ni, kommer BA strula om man ber dem bara checka bagaget ARN-LHR?
Det blir inte något problem att checka in väskorna endast på Stockholm-London för ni har en lång layover i London.
 

agehall

Medlem
Har du en natt på LHR så lär du kunna få ut bagaget om du ber om att få det taggat till LHR.

Däremot håller jag helt med @fcx - att gå omvägen via first-diskarna är bara dumt. De ligger längst bort i terminalen och det tillför ingenting. Själv brukar jag dumpa väskan hos någon agent långt tidigare och istället ta mig till security.
 

nollbit

Medlem
First check-in är ingen speciellt spännande upplevelse. Inget man besöker om man inte måste...

Uppfattat! Då stryker vi det från listan :)

Då återstår ju bara den (högst reella) potentiella anledningen att vi kommer vilja plocka saker från väskorna under natten.

OT: märker att det inte bara är jag som har lite nertid mellan potatisskrubbningen och öldrickandet på midsommar
 

nollbit

Medlem
Har du en natt på LHR så lär du kunna få ut bagaget om du ber om att få det taggat till LHR..

Gött! Tack för snabbt svar.

Däremot håller jag helt med @fcx - att gå omvägen via first-diskarna är bara dumt. De ligger längst bort i terminalen och det tillför ingenting. Själv brukar jag dumpa väskan hos någon agent långt tidigare och istället ta mig till security.

Alright!
 

Homer

Medlem
Lär dig multitaska! Jag dricker just nu öl OCH läser BC... ;)


Så?
2014-Brasil-Football-World-Cup-Drinking-Cap-Beer-Free-shipping-1piece-Beer-Can-Holder-Helmet-Drinking.jpg
 
Toppen