Senaste nytt

United Airlines lämnar JFK för gott. Flyttar all transkontinental trafik till Newark

Fredrik

Medlem
De kanske har ekonomiska skäl till det men det verkar mycket konstigt att en av US3 inte klarar av att driva lönsam trafik från JFK som ändå är en storflygplats som ligger på Long Island, nära Manhattan, Connecticut osv där det finns pengar.
 

Magino

Medlem
De kanske har ekonomiska skäl till det men det verkar mycket konstigt att en av US3 inte klarar av att driva lönsam trafik från JFK som ändå är en storflygplats som ligger på Long Island, nära Manhattan, Connecticut osv där det finns pengar.

Grejen är ju att det endast är PS-flygen som går från JFK. Så de har inga egna matarflyg in till JFK. Känns bra mycket smidigare att ha allt samlat på samma flygplats.

Är det verkligen så stor skillnad på att ta sig till de båda flygplatserna från Manhattan? Förstår att det beror på var på Manhattan man ska.
 

Fredrik

Medlem
Såvitt jag förstår är det lättare att ta sig till JFK från finansdistriktet.

Vad gäller att ha allt samlat så kan jag se det nu men varför har de hamnat i det läget från början? Man tycker ju att New York-området skulle kunna bära tre flygplatser(JFK, Newark, LaGuardia) för United. Olika människor har olika behov och totalt borde det ha funkat.

Kan man tycka.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag måste vara lite trögtänkt, men varför innebär detta att 757or försvinner från Europa-trafiken?

De har ju idag tillräckligt med plan för att flyga från både EWR och JFK. Är det så att man inte kan använda sig av p.s.-planen på Europa-linjerna? Eller ersätter man dagens 737or på transkontinentala linjer så att det blir 757or rakt igenom?

Borde inte detta också innebära att man kan flytta ihop lite oneworld-bolag på JFK så att de delar på T7 och T8? För Delta lär väl knappast vilja flytta in några av sina plan i T7...
 

Senator

Moderator
Jag måste vara lite trögtänkt, men varför innebär detta att 757or försvinner från Europa-trafiken?

De har ju idag tillräckligt med plan för att flyga från både EWR och JFK. Är det så att man inte kan använda sig av p.s.-planen på Europa-linjerna? Eller ersätter man dagens 737or på transkontinentala linjer så att det blir 757or rakt igenom?

Borde inte detta också innebära att man kan flytta ihop lite oneworld-bolag på JFK så att de delar på T7 och T8? För Delta lär väl knappast vilja flytta in några av sina plan i T7...

Nej, B757orna försvinner inte från Europa, men vissa marknader får en större B767-300ER eller B767-400ER.
Boeing 767-300 (763) version 2 | United Airlines
Boeing 767-400ER (764) | United Airlines

United har 71 B757-200 i 3 olika konfigurationer:
f.d. Continental med 16 BusinessFirst som åker till Europa
f.d. United P.S med 28 BusinessFirst
f.d. United med 24 inrikes First

Boeing 757-200 (752) | United Airlines

Frågan är om några flera byggs om till P.S för att ha en enhetlig service?

Detta kanske svarar på frågan varför ARN/OSL inte är året runt längre...
 

Magino

Medlem
Vad jag har förstått ska de flytta över en del 757-200 till PS och erbjuda samma produkt på alla flyg mellan EWR - LAX/SFO. Så det blir en klar förbättring på just de två linjerna.
 
Toppen