Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Totopez

Medlem
Om du läser i tråden ser du att de allmänna rekommendationerna är att välja det ena eller det andra just för att slippa denna typ av trassel. Men rådet är nog att höra av dig till OptionTown och bifoga informationen att du blivit uppgraderad med poäng. För att höra av dig till SAS och stryka poänguppgraderingen kan nog i värsta fall leda till att du inte har någon uppgradering om inte OT går igenom.
Jag måste erkänna att jag hade missat den rekommendationen. @Vaniljvodka , fixa Wiki!

Men jag kontaktade OT via chatten, skickade över kontoutdrag från EB på uppgraderingen, nya biljetten i P-klass och en skärmdump på seatingen i Plus.
De skulle verifiera uppgifterna med SAS och betala tillbaka pengarna.
 

jth

Medlem
Nu fick jag mail från OT att uppgraderingen där var "approved subject to availability". Men eftersom jag redan är uppgraderad vill/kan jag inte bli det igen. Vad ska jag göra? Hur får jag tillbaka poäng/pengar?

Ja, det kan bli så om man försöker göra bägge sakerna. OT vet inte om att SAS har uppgraderat dig. Har också hänt mig...
Det verkar som vår flight tycks bli fullbokad i business och plus till slut. De har försökt sälja 1-2 platser i C samt någon plats i fullpris ekonomi. Det verkar ha varit många uppgraderingar till Plus, då alla "lediga" stolar nu blev upptagna. Jag har också en "approved subject to availability"-uppgradering till business.Vi får se i morgon hur det går med den.

Egentligen ska SAS rapportera tillbaka till OT om en sådan uppgradering gått igenom eller inte så att dina pengar ska betalas tillbaka, men det verkar oftast inte fungera, så det gäller att spara boardingkorten och claima pengarna i efterhand. Du gjorde nog också rätt som kontaktade OT i förebyggande syfte. Vi kanske ses i loungen i morgon då :)
 

fredrik996

Medlem
En resa bokad i SAS Vip Go kampanj tidigare i våras, La in om uppgradering med Optiontown imorse kl8, avresa nu på torsdag Torsdag 15-06-18 till Malta, efter 2h kom Mail med att uppgraderingen är bekräftad. Avgång 0600 på Torsdag så blir skönt att slippa långkön i security på Arlanda, Första gången med Optiontown så 1 av 1 hittils.
 

Agö

Medlem
En resa bokad i SAS Vip Go kampanj tidigare i våras, La in om uppgradering med Optiontown imorse kl8, avresa nu på torsdag Torsdag 15-06-18 till Malta, efter 2h kom Mail med att uppgraderingen är bekräftad. Avgång 0600 på Torsdag så blir skönt att slippa långkön i security på Arlanda, Första gången med Optiontown så 1 av 1 hittils.
Snyggt. Skönt med Plus på en så lång resa. Vad fick du betala?
 

DHXSTHLM

Medlem
Har en resa i Plus Saver från Köpenhamn - Shanghai t-o-r om 2 v och har en OT på denna. Ringde SAS kundtjänst gällande vilken bokningsklass man skulle hamna i om man blev uppgraderad och fick tyvärr inget svar och svarade med att jag då ska kolla på Businessclass.se och fick svaret "ja, det är nog bättre". Helt underbart =)

Så, mina kära forum vänner, vilken klass hamnar man i om man är uppgraderad från Plus till Business?
 

cbroxe

Medlem
Har en resa i Plus Saver från Köpenhamn - Shanghai t-o-r om 2 v och har en OT på denna. Ringde SAS kundtjänst gällande vilken bokningsklass man skulle hamna i om man blev uppgraderad och fick tyvärr inget svar och svarade med att jag då ska kolla på Businessclass.se och fick svaret "ja, det är nog bättre". Helt underbart =)

Så, mina kära forum vänner, vilken klass hamnar man i om man är uppgraderad från Plus till Business?

Z
 

agehall

Medlem
Jag måste erkänna att jag hade missat den rekommendationen. @Vaniljvodka , fixa Wiki!

Men jag kontaktade OT via chatten, skickade över kontoutdrag från EB på uppgraderingen, nya biljetten i P-klass och en skärmdump på seatingen i Plus.
De skulle verifiera uppgifterna med SAS och betala tillbaka pengarna.

Det där låter för enkelt. Jag skulle inte förvänta mig att det går så smidigt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen