Senaste nytt

Hur spenderar jag bäst 13000+ American Airlines miles?

Bryant

Medlem
Jag har 13000+ AA miles och jag undrar om det är dags för mig att göra mig av med dessa med tanke på AA nuvanrande situation? En enkel med OW i europa kostar 10000 miles. Har ni några tips på hur jag kan bränna poängen på ett roligt/kreativt/tokigt sätt?
 

Dr. Miles

Expert
Lånar den här tråden.. Jag har 13000+ AA miles och jag undrar om det är dags för mig att göra mig av med dessa med tanke på AA nuvanrande situation? En enkel med OW i europa kostar 10000 miles. Har ni några tips på hur jag kan bränna poängen på ett roligt/kreativt/tokigt sätt?

Om det var jag, så skulle jag fortsätta att spara AAdvantage miles.

Asia 2(Fjärran Östern&Sydostasien exkl. Japan, Korea och Mongoliet) och Oceanien award är en av de bästa award som finns i FFP marknaden.
Mellan Kina och Tahiti i Business class kostar så lite som 35.000 miles per enkelresa.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Så jag kanske ska köpa några miles och åka österut? :)

eller om du vill börja din resa från Sverige, kan du resa till Mellanöstern & Indiska subkontinenten för 30.000 AA miles i Business class, 40.000 AA miles i First class per enkelresa.

T ex kan du flyga Stockholm-(BA)-London-(EY)-Abu Dhabi med Etihad Airways

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

eller

Stockholm-(BA)-London-(9W)-Delhi/Mumbai med Jet Airways

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Du kan självklart flyga med British Airways också, men då måste du betala bränsletillägg.
 
Toppen