Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

jth

Medlem
Någon som vet om business class i alla SAS' plan är uppgraderade (knappast klart redan gissar jag) eller om man kan kolla det någonstans? Jag flyger CPH-PEK snart i en A340-300. Jag är inte speciellt lång men stör mig ändå på att de inte har riktiga lie-flat sleepers i gamla business.

Ingen A340 är uppgraderad till nya kabinen än. De kommer börja med det efter sommaren.
Alla A330 i trafik är uppgraderade och den sista A330:n är just nu inne och beräknas vara tillbaka i trafik efter helgen.
 

ClaesJ

Medlem
Ingen A340 är uppgraderad till nya kabinen än. De kommer börja med det efter sommaren.
Alla A330 i trafik är uppgraderade och den sista A330:n är just nu inne och beräknas vara tillbaka i trafik efter helgen.
Ah, undrar om den sista A330n blev klar den här veckan innan tidtabell? Jag är bokad ARN-EWR nu på söndag den 14 och planet blev utbytt från en A340 till en A330 med ny kabin igår...
 
  • Gilla
Reactions: jth

Bryant

Medlem
Jag åkte med nya kabinen nyligen EWR-ARN och hamnade i 1F, en av mittplatserna. Jag märkte att det faktiskt var bättre plats för ben och fötter där än på stolarna längre back ("lådan" för fötterna är ju inuti väggen istället för mellan två stolar framför så jag antar att det fanns plats). 1D hade också lite större utrymme än normalt men 1F hade allra mest plats. Bra att veta om man har stora fötter och långa ben.

Trevlig! Har D och F om några veckor.
 

ErikLi

Medlem
Ah, undrar om den sista A330n blev klar den här veckan innan tidtabell? Jag är bokad ARN-EWR nu på söndag den 14 och planet blev utbytt från en A340 till en A330 med ny kabin igår...

Intr, vet någon hur vanligt/ovanligt är det med så sena equipment change?
 

miramax

Medlem
Verkar som att platserna 1 DF är bäst om man reser med sällskap? Någon som ser några nackdelar med de platserna? Jag reser med min sambo.
 
Efter att ha läst runt en del om den nya kabinen så bokade jag idag platserna 2F och 2D för mig och min sambo till New York i den nya kabinen. Tycker ni att detta är de bästa platserna om man reser 2 personer eller ska jag välja 1F och 1D istället? Dessa finns fortfarande lediga nämligen?
 

GBG

Medlem
Efter att ha läst runt en del om den nya kabinen så bokade jag idag platserna 2F och 2D för mig och min sambo till New York i den nya kabinen. Tycker ni att detta är de bästa platserna om man reser 2 personer eller ska jag välja 1F och 1D istället? Dessa finns fortfarande lediga nämligen?

Det är inte någon jätteskillnad tror jag, dock så föredrar jag personligen rad ett. Boka rad ett på vägen dit och rad två på hemvägen, så får du återkomma med rapport om för och nackdelar. :)
 
Toppen