Senaste nytt

5 timmars söndags mileage run från London

Nu behöver jag nog lite hjälp med att fylla en söndagseftermiddag med lite mening. :)
Det ser ut som den 25/3 jag kommer ha 6 timmars layover på LHR, mellan 13.15 och 19.15. Självklart kan man åka in till stan och ha roligt men när man inte har några vänner kvar i London samt reser ensam så är det nog inget roligt att hälsa på drottningen. ;)
Tyvärr har jag inget OW statuskort att få komma in i BA lounge. Det finns ju sätt att lösa det men vi lämnar det utanför denna diskussuon... ;)
Tanken slog mig att kanske prova köra en snabb MR med LHR som start och mål och få kanske några mil postade till A3, EB eller några segments till FB.
Tror nog på en budget på max $200 och vill ha minst 500 miles till A3 eller 2-4 segments till FB. Hade det varit en vanlig vardag vore det ju en piece of cake, men på söndag finns inte så många flyg att välja bland samt det är 1 timmes skillnad mellan kontinenten och LHR.
Tror ni att det är möjligt?
I värsta fall kan jag boka något med OW till BAEC, som är också bra fast det kommer ta en evighet att jobba sig upp till någon status där så man nöjer sig med några hunda avios för framtida uppgraderingar från CW till F.

Eventuellt kan jag använda BMI DC miles att ta mig till eller från någon annan flygplats om så behövs.
Tackar för alla förslag.
 

Senator

Moderator
stewigriffin,

I normala skulle jag tycka en sådan grej är kul, men jag skulle nog funderar på detta en gång till av följande skäl:
1. Det är LHR vi talar om
2. Det är LHR vi talar om
3. Det är LHR vi talar om

Ok, kanske utfylla detta lite:
1. Minimum Connect Times (MCT) är mellan 75 - 90 minuter mellan terminaler
2. Det vill säga att mellan 2½ och 3 timmar måste täckas in av detta
3. Att resa t.ex. till Amsterdam med KLM är 1:20t i tidtabell. Så lägg till minimum 40min på turn around är detta 3:20t
4. Du lämnar inte mycket utrymme för strul

Lägg hellre dina pengar på:
1. En lång fin middag på "Plane Food" som är Gordon Ramseys krog
2. Några pints med öl
 

Jacob

Medlem
Kolla om BMI har några bra biljetter. De kör rätt mycket kampanjer.

London-Dublin/Edinburgh/Glasgow fram och tillbaka bör du hinna under denna tid om du tar samma flyg tillbaka.

Bara du ser till att bli incheckad på returresan redan i London så bör inte alltför mycket kunna gå snett. Incheckningen stänger ju när den stänger, oavsett om inkommande flyg är i tid eller ej.

Jag får dock utgå från att du hittar rätt väl på Heathrow, sex timmar ger definitivt ingen marginal för strul eller tid för att irra runt.
 
Toppen