Palazzi
Medlem
Svea rikes eget orientexpressen, blå tåget, har idag kopplat på gröna lågprisvagnar på sitt ordinarie tågset med blåa vagnar.
Blå tåget har sedan tidigare två bokningklasser, men där båda är så spatsiöst tilltagna att de ligger i framkant konkurrensmässigt. De har aldrig satsat på snabba gångtider o de lägsta priserna, men har allt från pianobar o högklassig restaurang ombord.
Tredje klass kommer hemmahöra i de gröna vagnarna, och det kommer saknas passage till det övriga tågsetet. Det finns inte kapacitet i toaletter, restaurang o bar för alla resenärer också från de gröna tåget....och troligen blir det också för mycket spring. Det kommer vara enklare säten i de nya vagnarna, som även huserar en egen liten "bar" med snacks o dryck.
250kr är ett fast pris som får anses mycket gångbart i konkurrensen. Bolaget har väldigt få avgångar på en arbetsvecka, men att få tag i SJ-biljetter för 250kr i sista minuten får anses omöjligt....troligen gäller det även MTR Express.
Blå tåget har sedan tidigare två bokningklasser, men där båda är så spatsiöst tilltagna att de ligger i framkant konkurrensmässigt. De har aldrig satsat på snabba gångtider o de lägsta priserna, men har allt från pianobar o högklassig restaurang ombord.
Tredje klass kommer hemmahöra i de gröna vagnarna, och det kommer saknas passage till det övriga tågsetet. Det finns inte kapacitet i toaletter, restaurang o bar för alla resenärer också från de gröna tåget....och troligen blir det också för mycket spring. Det kommer vara enklare säten i de nya vagnarna, som även huserar en egen liten "bar" med snacks o dryck.
250kr är ett fast pris som får anses mycket gångbart i konkurrensen. Bolaget har väldigt få avgångar på en arbetsvecka, men att få tag i SJ-biljetter för 250kr i sista minuten får anses omöjligt....troligen gäller det även MTR Express.