Senaste nytt

Poängjakt - har jag tänkt rätt? Till Madrid via Istanbul med Turkish Airlines?

Jonas C

Medlem
t.ex. HEL-IST med TK på A321 i C, härligt, old times... och till 199€ tur retur. Jag kommer inte på nåt annat som skulle slå denna inom Europa.

Det som gör TK intressant är också deras bra nätverk till sådana destinationer dit få andra bolag flyger...
Var hittar du detta pris? Eller syftar du på att de frekvent uppgraderar statuskunder till Business.
 

FFlash

Medlem
Hur många miles ger det? :D

Jag hade såklart billig economy ticket som gav mindre än 100% (vad jag minns) till TK men det blev något 1400pts om jag kommer ihåg rätt HEL-IST. Och så blev jag uppgraderad till business då flyget var fullbokad, hade SK*G inlagd. Det verkade som andra TK*G blev uppgraderade likaså.

Jodå, 199€ får man ju inte C, utan det var Y biljett. Jag var inte tydlig i mitt inlägg innan. Men TK har kontinuerligt bra priser från HEL. Men de kör också A320 på den sträckan så man ska se till att få A321
 
Jag hade såklart billig economy ticket som gav mindre än 100% (vad jag minns) till TK men det blev något 1400pts om jag kommer ihåg rätt HEL-IST. Och så blev jag uppgraderad till business då flyget var fullbokad, hade SK*G inlagd. Det verkade som andra TK*G blev uppgraderade likaså.

Jodå, 199€ får man ju inte C, utan det var Y biljett. Jag var inte tydlig i mitt inlägg innan. Men TK har kontinuerligt bra priser från HEL. Men de kör också A320 på den sträckan så man ska se till att få A321
Så hur ska jag få ihop 6000 EB på en enda helg inom Europa?
 

jsn

Medlem
Pröva LH/LX/Austrian till Spanien/Portugal/Aten/... i C. När jag förra sommaren flöga BUD-FRA-ARN med LH i C gav det 1200+1600 poäng enkel väg.
 

jsn

Medlem
Ger inte 6000 miles, sorry :)
Nu kanske jag missförstår dig..., men då ARN-FRA-BUD ToR bara ger 5600 poäng så behöver du längre legs från FRA (eller MUC). Därför tror jag att Madrid/Barcelona/Lissabon/Aten borde ge tillräckligt med poäng. Eller menar du att inga andra legs inom Europa i C ger 1400< poäng? Isf får du väl boka två biljetter ARN-FRA-ARN :)
 
Även om du inte vill resa med SAS så är det nog det som är lättast om du verkligen måste resa under en helg. Ta en titt på resor till Norge (t ex Longyearbyen eller Tromsö) i Plus och betala med poäng och pengar (så kallad "bästa tillgång"), det är ganska förmånligt. Annars tror jag du får kolla på interkontinentala resor i ekonomiklass (varför inte t ex Tokyo?).
 
Toppen