Senaste nytt

Hilton har öppnat sitt första hotell i Georgien - Hilton Batumi

BusinessClass

Redaktör
I kuststaden Batumi vid Svarta Havet har hotellkedjan Hilton öppnat sitt senaste hotell, det första för Hilton i Georgien. Hilton Batumi Hotel ligger ett stenkast från kustlinjen och många rum erbjuder en vacker utsikt över Svarta Havet. Hilton Batumi har totalt 247 rum varav 15 sviter med utsikt antingen mot vattnet, de närliggande bergen eller stadens…
 

Fredrik

Medlem
Intressant. Batumi var rätt trevligt och jag kan se att det borde finnas potential att bygga upp något där.
 

Lallarn

Medlem
Kul! Jag ska till Georgien i sommar men är lite tveksam på om man bör dra till Batumi eller inte. Överfyllda strander av blekfeta solkrämsvita ryssar lockar föga, men de kanske håller sig borta från ett Hilton-hotell?
 

Pixel

Medlem
Batumi i sig är en väldigt trevlig upplevelse. Stranden är dock väldigt stenig.

Jag var med och startade upp byggnationen av det här hotellet. Det har stått ett gammalt fängelse på den här platsen så det dök upp en del makabra delar när schakten började.
 

Fredrik

Medlem
Kul! Jag ska till Georgien i sommar men är lite tveksam på om man bör dra till Batumi eller inte. Överfyllda strander av blekfeta solkrämsvita ryssar lockar föga, men de kanske håller sig borta från ett Hilton-hotell?

Det är inte ryssar på stranden. Snarare folk från Armenien, Georgien och Iran.
 
Toppen