Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
Om nu strejken skulle bli av, hur mycket tror nu att Kastruptrafiken påverkas? Ska flyga Kastrup-London den 21a och funderar på om man ska boka något annat bolag

Det lär väl inte vara någon större fara, mer illa för inrikes Sverige/Norge.
 

Agö

Medlem
Om nu strejken skulle bli av, hur mycket tror nu att Kastruptrafiken påverkas? Ska flyga Kastrup-London den 21a och funderar på om man ska boka något annat bolag
Den ska inte påverkas om det inte blir några sympatiåtgärder. Sådana är dock inte flaggade men man vet ju aldrig med danskarna...!
 
A

Aurora

Guest
Om nu strejken skulle bli av, hur mycket tror nu att Kastruptrafiken påverkas? Ska flyga Kastrup-London den 21a och funderar på om man ska boka något annat bolag

CPH-LHR flys med airbus, som utelukkende flys av dansk produksjon. Det er ikke satt ut noe streikevarsel fra danskene, ergo vil denne trafikken gå uberørt.
 

Tonton

Medlem
Jag har ARN - BGO T/R inplanerad på söndag och sedan ARN - LHR på Måndag. Ifall strejken blir av, går det tex att boka om Norge-resan till slutet av juni?
 
Jag har SK191/196 bokat 22 resp 24 maj. De trafikeras båda av JetTime. SAS på FB hävdar att jag skall höra av mig till operating carrier då de inte har koll på "codeshare". Upplyste dem om att det inte rörde sig om codeshare utan wetlease. Fick ett liknande yxskaft-svar.
Är inte jätteorolig, för varslet är väl bara lagt på SAS-personal, men det är irriterande att SAS inte kan ge ett rakt svar om hur varslet är lagt.
 

DeWi

Medlem
På väg till Milano idag och sedan så får man se när man kommer hem till helgen.
Förra gången när de höll på att konka så satt jag i Frankfurt, då kändes det lite jobbigare.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag har SK191/196 bokat 22 resp 24 maj. De trafikeras båda av JetTime. SAS på FB hävdar att jag skall höra av mig till operating carrier då de inte har koll på "codeshare". Upplyste dem om att det inte rörde sig om codeshare utan wetlease. Fick ett liknande yxskaft-svar.
Är inte jätteorolig, för varslet är väl bara lagt på SAS-personal, men det är irriterande att SAS inte kan ge ett rakt svar om hur varslet är lagt.

Ja Jet time är inte med i varslet.
 
Toppen