Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

agehall

Medlem
Ja, ska du flytta till Brisbane har du inte mycket nytta av EB. Frågan är vad du ska flyga då? Virgin kanske är ett bra alternativ eller Emirates alt Quatar.
 

ACervin

Medlem
Man vill ju inte ha några onödiga pendlarstopp på vägen. SQ är nog det ända bolag som klarar det idag (BNE-CPH med ett stopp). Rätta mig gärna om jag har fel. Hade jag flyttat till Sydney eller Melbourne hade Qatar och Emirates fungerat också. Qatar har ju haft bra priser.

Jag tror det blir Qantas Club medlemsskap och Eurobonus framöver (eller Krisflyer??).
 

Jacob

Medlem
Trädde inte ändringen på kvalificeringsnivån i kraft i början på maj så 50.000 poäng gäller för att behålla EBG?
 

Dr. Miles

Expert
Qantas Frequent Flyer(QFF) är okej program, däremot om du bor i Australien/Nya Zeeland behöver du betala engångsavgift för att vara medlem hos QFF.

Qantas Frequent Flyer skrev:
Join Now

You can become a Qantas Frequent Flyer and receive your Frequent Flyer number instantly. Start earning Frequent Flyer award points by completing the online application form.

Australian and New Zealand residents need to pay a once only joining fee of:
Australian residents - A$82.50*
New Zealand residents - NZ$50
* Includes GST.
 

011430121

Medlem
Vet inte om detta stämmer nu, men för några år sedan så om man efter registrerade sina poäng så kom de in på den nya perioden., om man hamnade i bryt punkten mellan två år. Ett tips eftersom SAS sänker nivån till 50k för EBG från och med maj, så skulle jag efterregistera mina kommande C biljetter till i juni, så kommer Du att få dina popäng på nästa period.
En kollega missade en UG till EBG, därför att han inte fick poäng på rätt period.
SAS sa att man inte kunde ge EBG i efterskott trotts att han flög i ”rätt” period.
Men detta är bara en gissning från min sida reglerna kan ha ändrats.
 

rob74

Medlem
Enligt något gammalt kontoutdrag så fattades det ett år några hundra poäng till EBG för mig. Det var en resa som inte registrerats under rätt period. Poängen kom på nästa kontoutdrag i nya perioden efter att jag skickat in om efterregistrering och qualifying points rättades så att jag hade över gränsen för EBG.
Vet dock nu inte om detta spelade någon roll och om det fortfarande går till så...
 

agehall

Medlem
Jag har en kollega som varit föräldraledig och därför reste ganska lite under sin förra kvalificeringsperiod. Pga detta lyckades han missa EBG med typ 1000 poäng. Han ringde medlemsservice och förklarade vad som hänt och efter att han visat på att han hade ett antal bokade resor med SK samt att han tidigare år kvalificerat sig med råge så "löste sig" problemet.

Jag antar att det underlättar om man varit EBG i X år innan man försöker något sådant dock.
 

ACervin

Medlem
Thai och Emirates borde väl också funka?

Tack för tips om efterregistrering. Känns ju lite grand som att slänga poängen i sjön om man inte når upp.

Helt rätt. Thai med ett stopp ii BKK borde fungera. Emirates samma flightnummer, men där är mellanlandning i SIN innan DBX. Trots allt de två snabbaste efter SQ.
 
Toppen