Senaste nytt

Nedgradering på SJ

mha321

Medlem
SJ kör ju också Amadeus...
Så vitt jag vet, nej. De har gränssnitt som gör att du kan boka från Amadeus, men det faktiska bokningssystemet som ligger bakom är inte Amadeus. Det är inhouse från Linkon.

SAS tillät väl också bokningar genom Amadeus även innan de bytte till deras helhetspaket, t.ex.
 
(lite OT)

SJs bokningssystem bra uppbyggt? Har du sett insidan på hur det faktiskt fungerar? :O

Nu har jag inte sett insidan på SAS system (Amadeus), men att påstå att SJs system är bra uppbyggt måste väl ändå bero på att du inte har sett det? :)

Jag tänker främst på hur klargörandet av tåg görs i planeringen. Jobbar nere på verkstaden i Solna och fått lite insikt i att SJ har koll på hur alla tåg skall va uppbyggda i förhålla de till bokade biljetter.
 

Bryant

Medlem
Fick svar från SJ idag. 32:- är 25% av det jag betalade. De ville dock inte svara på om det var ok att sitta i 1:a med en 2:a klass biljett :).

Hej Bryant,

Vi beklagar att vi inte kunde hålla den kvalité som du har rätt att förvänta dig när du reser med oss.

Självklart vill vi ge ersättning för detta och sätter in 32 kronor på det konto som användes vid bokningstillfället.

Vi tycker att det är tråkigt att det uppstod problem på denna resa och hoppas att vi får se dig ombord på våra tåg snart igen.

Med vänliga hälsningar

SJ AB (BA JS)
XXXX
 

mha321

Medlem
Vitt kort så nej ingen status.

Det blev svar inom 24h för mig. Jag kanske inte skrev tillräckligt argt ;).
Jag skrev inte speciellt argt :)

Å andra sidan skrev jag lite förslag på vad de kunde kompensera med, så förhoppningsvis kanske det betyder att de måste prata med någon mer om det :)
 

Bryant

Medlem
Då har det hänt igen! I morse när vi skulle kliva på tåget i 1:a klass så saknades den vagnen. Biljett köpt 24h innan på nätet.

Detta mejl kommer inte vara lika trevligt
 
Toppen