Senaste nytt

Mat i Air Serbia economy class?

Bokat in mig på Air Serbia i economy från Arlanda till Belgrad på onsdag kväll. Spännande! Nån som vet om det serveras middag ombord på den flighten? På deras webssida står det att för flighter mellan 2 och 3 timmar serveras "Meal or snack". Vore nice å veta innan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
Stämmer bra - meny o varm mat...även i ekonomiklass. Har för mig att sträckningen Belgrad - Arlanda ger det fulla utbudet (flygningar över 3h). När jag flyger vidare till Rom brukar det vara en annan meny; anpassat för flygningar mellan 2-3h
 

Agö

Medlem
Stämmer bra - meny o varm mat...även i ekonomiklass. Har för mig att sträckningen Belgrad - Arlanda ger det fulla utbudet (flygningar över 3h). När jag flyger vidare till Rom brukar det vara en annan meny; anpassat för flygningar mellan 2-3h
Kanon. Du som gjort många resor med Air Serbia, vet du något om service ex-CPH? Lite intresserad av att testa dom i affärsklass.
 

Palazzi

Medlem
Kanon. Du som gjort många resor med Air Serbia, vet du något om service ex-CPH? Lite intresserad av att testa dom i affärsklass.

Har tyvärr ingen uppfattning - bara åkt från nordiska flygplatser ex Skandinavien. Man borde kunna kolla flygtid på hemsidan för att avgöra servicen. Nu är det väl bara A319/20 i flottan, så man får iaf nya stolen..
Tror @Jacob skrev i sitt reportage om tidsreglerna för olika serveringar, men kan ha blandat ihop det.

Har bara erfarenhet av business på längre sträckor med bolaget, så det jag skriver om ekonomiklass är det jag sett när jag sneglat bakåt :)

Är så sällan på CPH att jag heller inte har någon aning om loungen mm.

Men testa! :) Om man vill komma billigt undan för ett test är Arlanda-Belgrad-Rom billigt som enkelbiljett.....och det kanske även gäller från Köpenhamn. Då kan man boka enkelbiljett med SAS hem.
 

Agö

Medlem
Har tyvärr ingen uppfattning - bara åkt från nordiska flygplatser ex Skandinavien. Man borde kunna kolla flygtid på hemsidan för att avgöra servicen. Nu är det väl bara A319/20 i flottan, så man får iaf nya stolen..
Tror @Jacob skrev i sitt reportage om tidsreglerna för olika serveringar, men kan ha blandat ihop det.

Har bara erfarenhet av business på längre sträckor med bolaget, så det jag skriver om ekonomiklass är det jag sett när jag sneglat bakåt :)

Är så sällan på CPH att jag heller inte har någon aning om loungen mm.

Men testa! :) Om man vill komma billigt undan för ett test är Arlanda-Belgrad-Rom billigt som enkelbiljett.....och det kanske även gäller från Köpenhamn. Då kan man boka enkelbiljett med SAS hem.
Aha, men du kan rekommendera affärsklass från Arlanda? Är det värt de extra slantarna från ekonomi?
 

Palazzi

Medlem
Aha, men du kan rekommendera affärsklass från Arlanda? Är det värt de extra slantarna från ekonomi?

Jag tyckte det var värt det i relation till andra businessprodukter, så jämförelsen blir mer allmän: "är det värt pengarna för business kontra ekonomiklass inom Europa? "

Har som sagt ingen uppfattning om Air Serbia i ekonomiklass på samma sträcka, så kan inte säga säkert. Gjort korta hopp i Sydeuropa (sydöst) i deras ekonomiklass, och där erbjuder de mer än de flesta (kanske Aegean jagar).

Ska man till Rom vet jag inte om det är värt omvägen för produkten egentligen (om man jämför med SAS), utan mitt val är mer baserat på att jag får in fler poäng. Kostnadsmässigt är det värt det, då Air Serbia bara tar 4.000kr t/r på sträckan, men deras tidtabell gör att det tar 9h/väg kontras SAS 3h50min)
 

Palazzi

Medlem
Spännande! Vilka längre sträckor i C kan du rekommendera, @Palazzi ? Någon som stack ut och var bättre än de andra?

Bara åkt Arlanda-Belgrad-Rom, Milano-Belgrad-London o Milano-Belgrad-Aten i business. Några andra till balkan i Y (jobbrelaterat) o då alltid från Milano.

Iom att de har så få flygplan blir det jäkligt svårt att hitta vettiga anslutningar. Tror t.e.x att det bara är tre avgångar/vecka där reser till Rom inte innebär övernattning.
En kul grej just på den sträckan är att man kan lägga till några få Euro på en t/r o få testa Alitalia business på sträckan Rom-Belgrad (bara hem). Detta är det klart billigaste sättet att testa deras business class.

Har för mig att resor till Rom, Belgrad o Cypern innebär förmånliga priser, men inte på övriga destinationer. Cypern är ju ganska långt...så vill man njuta ett tag..
Mest restid är annars Tel Aviv o Belgrad, men där är man direkt uppe på 7-8.000kr, o då finns de ju long haul för bara några tusenlappar mer.

Se upp för att boka i kombination med Air Berlin, för då hamnar man i Y. Se också upp för resor till Malta där man använder gamla plan flygandes av chartervarianten av Air Serbia ( Aviolet). Jag såg inte detta tydligt förutom när jag gick in i en inforuta med fair basis. Det stod inte "operated by Aviolet" som för övriga code shares mm. Kolla upp om priserna från Köpenhamn är gynnsamma, o om flygtider innebär samma meny som från Arlanda.
 
Toppen