Senaste nytt

Eftersökning av incheckat baggage i efterhand

Hej,

Hittar ingen passande tråd och även om det är en generell fråga så rör detta SAS och därför postar jag här. Tar gärna emot feedback om det finns en tråd där det kan passa.

Efter en resa från USA hade jag och min familj 6 incheckade resväskor. Har tyvärr inga taggar kvar och behöver dokumentation i ett försäkringsärende att jag hade dessa väskor incheckade. Går detta på något sätt att spåra i efterhand (ca 2 månader sen resan) och vem ska jag då kontakta, SAS eller flygplatsen? Det enda jag har är datum och bokningref på bokningarna. Då detta behöver bekräftas innan helgen är slut hoppas jag att några av er resvana kan hjälpa mig med svar på frågan :)
 
Tack för snabbt svar. Du har inte numret till CPH? Chattar nu med SAS och får besked att dom enda som kan hjälpa är customer service via feedback formuläret. Hur lång handläggningstid kan man räkna med som guldmedlem?
 
Tusen tack för snabb service. Är väl bara att ge sig till tåls och hoppas att dom kan hjälpa mig i morgon under öppningstiden.
 

AABack2ARN

Medlem
@Miss.Krantz: Har du kvar boardingpassen? Bagtaggarnas nummer skrivs ut på SAS egna boardingkort. Det är så sällan jag checkar in baggage på SAS men jag har hittat ett par från senaste året där taggarnas nummer står bredvid biljettnumret längst ner på boardingkortet.
 

MaBe

Medlem
En fråga apropå detta, lagras inte detta i Amadeus?
När jag skulle checka in med China Southern i Kina förra året såg personalen på flygplatsen hur många väskor jag checkat in med SAS i Köpenhamn.
 
Toppen