Senaste nytt

Till Chicago i business med Swiss - fungerar inte..

Charlie D

Medlem
Det finns säkert en redan etablerad tråd om detta men jag hittar den inte. I allafall, jag hittar business biljetter Göteborg-Chicago-Göteborg i början av september med Swiss genom ANA-tool, men när jag ringer EB i Tallin för att boka så hittar de inte några platser trots att ANA-tool tydligt visar att det finns platser på berörda flyg. Vad beror detta på?
 

Senator

Moderator
Det kan vara en utmaning då GOT-ZRH-ORD kräver en övernattning i ZRH på utresan? Hemresan verkar ok. Har du frågat om att dela upp segment för segment?
 

Charlie D

Medlem
Det kan vara en utmaning då GOT-ZRH-ORD kräver en övernattning i ZRH på utresan? Hemresan verkar ok. Har du frågat om att dela upp segment för segment?

Man kan flyga via München eller Bryssel på morgonen till Zürich, men i detta fall frågade jag på specifika flightnummer så som LX008 som går från Zürich till Chicago. Business platser finns enligt ANA men inte enligt EB/AmEx i Tallin...
 

Senator

Moderator
Man kan flyga via München eller Bryssel på morgonen till Zürich, men i detta fall frågade jag på specifika flightnummer så som LX008 som går från Zürich till Chicago. Business platser finns enligt ANA men inte enligt EB/AmEx i Tallin...

vilka datum?
 

Senator

Moderator
Miles & More visar platser också. För business borde det vara samma inventory.. Dock tror jag inte det är problem med s.k. "Married Segments" här då hemresan får jag upp... Vet inte varför "The Computer Says No" :(
 

Charlie D

Medlem
Miles & More visar platser också. För business borde det vara samma inventory.. Dock tror jag inte det är problem med s.k. "Married Segments" här då hemresan får jag upp... Vet inte varför "The Computer Says No" :(

Precis...lite störande då jag måste resa dessa datum och är extremt osugen på att vika ihop mig i ekonomi. Kan ju tänka mig andra bolag också, men det ser dåligt ut med platser...
 

Dr. Miles

Expert
Enligt Uniteds webbsida finns det ingen ledig awardplats på LX008 mellan Zürich-Chicago den 2 sep 2015.
 
Toppen