Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Danne

Medlem
Kan bekräfta att det INTE stämmer!

Har både SHB plat och SHB infinite och internetköp funkar hur bra som helst utan dosa på dem båda ...

Låter lovande, hur får man bort den inställningen då?!

Då jag loggar in på Handelsbanken kan jag bara välja om kortet skall vara öppet eller stängt för internetköp och då jag försöker handla med det får jag alltid upp kravet på att använda dosan. Frågade min bankman och fick svaret "Ja, för de flesta köp används dosan som en extra säkerhet."
 

Johannes

Medlem
Jag har Allkortet och har försökt få Platium, men de har alltid kostat maxpriset på 1900 kr. Får göra ett nytt försök, dosan behövs jämt och det är krångligt vid internetköp....
 

EBGGOT

Medlem
Låter lovande, hur får man bort den inställningen då?!

Då jag loggar in på Handelsbanken kan jag bara välja om kortet skall vara öppet eller stängt för internetköp och då jag försöker handla med det får jag alltid upp kravet på att använda dosan. Frågade min bankman och fick svaret "Ja, för de flesta köp används dosan som en extra säkerhet."

Jag skall ge dig ett råd; banktjänstemän "ber" man inte hjälp när man har ett problem, man säger till dem att lösa problemet och återkoppla inom 24h! Play hardball - enda som gäller!
 

Danne

Medlem
Jag skall ge dig ett råd; banktjänstemän "ber" man inte hjälp när man har ett problem, man säger till dem att lösa problemet och återkoppla inom 24h! Play hardball - enda som gäller!
Flyttade mina affärer tillbaka till Skandiabanken + bytte kort eftersom denna procedur irriterade mig för mycket. Så jag tror nog hon gjorde vad hon kunde, om hon sen inte fått rätt internutbildning är inget jag kan råda bot på oavsett hur mycket Allan jag skulle spela.
 

segra

Medlem
Talade precis med HB om deras procedur vid internetköp. Enl. Dem så beror det på siten som det handlas/betalas på om det behövs dosa eller inte. Tydligen har Nordea (Någon som kan bekräfta) samma system. Lite irriterande att det inte är konsekvent.
 

Danne

Medlem
Talade precis med HB om deras procedur vid internetköp. Enl. Dem så beror det på siten som det handlas/betalas på om det behövs dosa eller inte. Tydligen har Nordea (Någon som kan bekräfta) samma system. Lite irriterande att det inte är konsekvent.
Jag fick också info att Nordea har samma system och att även de behöver dosa.

SHB har samma typ av lösning för sina tjänster i internetbanken, i princip varje beslut/aktivitet man gör behöver bekräftas med dosan. Riktigt irriterande när man är van Skandiabanken som kör med BankID + kod endast vid inloggning sedan är det bara att göra det man ska och sen logga ut.
 

Elsson

Medlem
Talade precis med HB om deras procedur vid internetköp. Enl. Dem så beror det på siten som det handlas/betalas på om det behövs dosa eller inte. Tydligen har Nordea (Någon som kan bekräfta) samma system. Lite irriterande att det inte är konsekvent.

Det stämmer att Nordea också använder dosa.
 

Gus

Medlem
Eurocard Platinum har ungefär samma funktioner och kostar 1500kr/år. Du får concierge service och priority pass. Sen har de back2u program istället för poäng. Vet dock inte om försäkringen är bättre eller sämre än HB Platinum.

Vet någon vilken nivå på priority pass Eurocard Platinum ger? Innebär detta "Medlemsavgiften bjuder vi på (ord. pris 99 USD)." att det är den lägsta nivån dvs att man får betala US$27 för varje besök? I så fall verkar Handelsbanken Platinum bättre.
 

micke

Medlem
Jag har haft Eurocard Platinum och då tog de kostnaden för varje loungebesök. Antar att det blir billigare för dem i längden med den lägre graden av medlemsskap. Dessutom kan du få ett familjekort utan extra kostnad med samma förmåner. Dvs. 2 Priority Pass.
Det finns en kampanj där du kan få 6 mån. gratis nu också.

Eurocard

Det står att du måste vara med i KLTK men detta har inte varit nåt problem för mig.
 
Toppen