Senaste nytt

Matchning First Hotels / GHA Discovery

Sakoz

Medlem
Är det någon som matchat not First Hotels? (GHA Discovery). Deras Basic nivå börjar på guld, och går upp till Platinum och Svart. Men det är inget direkt imponerande som erbjuds.

Jag har hittat ett hotell som jag kanske måste tillbringa 20 nätter på, men har idag bara guld d.v.s. GHAs basic nivå.
 

Sakoz

Medlem
Tack för länken Gnopps, men eftersom förmånerna är sämre än Scandic (eller på samma nivå?) så passar jag nog.
Kanske ska satsa på ett Ibis hotell i stället, det blir lite längre resväg, men jag inbillar mig att man får mer där som A-Club Platinum gäst.
 

Gnopps

Medlem
Tack för länken Gnopps, men eftersom förmånerna är sämre än Scandic (eller på samma nivå?) så passar jag nog.
Kanske ska satsa på ett Ibis hotell i stället, det blir lite längre resväg, men jag inbillar mig att man får mer där som A-Club Platinum gäst.
Jag tror Ibis struntar fullständigt i A-Club, men det var år sedan jag kollade.
 

Cornelius

Medlem
Ibis ger iaf inte poäng till A-Club. Vet inget om ev andra förmåner

Har de ändrat detta den senaste tiden? Jag fick poäng för en Ibis-vistelse senast i november...

När det gäller statusförmåner så ges detta i alla fall på Pullman-, Sofitel- och MGallery-hotell. Hur det är med de andra, såsom Novotel, vet jag inte.
 

Perra

Medlem
Har de ändrat detta den senaste tiden? Jag fick poäng för en Ibis-vistelse senast i november...

När det gäller statusförmåner så ges detta i alla fall på Pullman-, Sofitel- och MGallery-hotell. Hur det är med de andra, såsom Novotel, vet jag inte.

Bodde på Ibis vid La Defense (Paris) i Juni förra året och då fick jag poäng. Samma hotell Januari i år resulterade inte i några poäng. De sa att man aldrig har gett A-Club poäng på Ibis. Gäller väl bara att springa på rätt person i repan.

Novotel ger inte uppgradering av rum som Pullman, Sofitel och MGallery gör. Inte de gånger jag provat iaf.
 

Cornelius

Medlem
Bodde på Ibis vid La Defense (Paris) i Juni förra året och då fick jag poäng. Samma hotell Januari i år resulterade inte i några poäng. De sa att man aldrig har gett A-Club poäng på Ibis. Gäller väl bara att springa på rätt person i repan.

Jag förstår. Det låter ju ganska konstigt att Ibis, som är del av Accor-kedjan, inte alls ska ge något extra till A-Club-medlemmar, inte ens poäng...
 

Sakoz

Medlem
Hm Intressant, om jag inte miss minner mig hade bl.a. Björnström lite erfarenheter av IBIS och A-Club upgrades när vi pratades vid för några månader sedan på Grand Hotell. (Björnström kanske fliker in och rättar mig om jag har fel).
 
Toppen