Senaste nytt

Hilton - Gratis internet för alla från augusti

Homer

Medlem
Man kan också se det som att en Guldförmån försvinner...


  • Our most loyal guests, Diamond members, will receive complimentary premium Wi-Fi beginning in the second quarter this year at all of our properties when they book directly through a proprietary Hilton channel or via one of our corporate travel partners.
  • Starting in August, we will extend complimentary standard Wi-Fi access to Blue and Silver members when they book their stays directly through a proprietary Hilton channel or one of our corporate travel partners.
  • Complimentary standard Wi-Fi will continue to be a benefit for HHonors Gold members who also book directly through our proprietary Hilton channels or one of our corporate travel partners.
  • Booking directly through a proprietary Hilton channel one of our corporate travel partners:
    • The Hilton HHonors mobile app
    • Online from hilton.com, HHonors.com, or any of our brand/hotel websites
    • Calling Hilton Reservations Customer Care: 1-800-HHonors or your local Hilton reservations office
    • Calling an individual hotel (plus walk-ins and physical on-property too)
    • Via corporate travel agencies and travel professionals that book via a Hilton proprietary channel
  • This update doesn’t apply to hotels where there is a resort charge.
 

doc

Medlem
Ja, det var ju en förmån mindre som guld alltså, men då gör det mindre om jag skulle råka förlora min status till nästa år.
 

011430121

Medlem
Ja, det var ju en förmån mindre som guld alltså, men då gör det mindre om jag skulle råka förlora min status till nästa år.
Jag kämpar för att nå guld, tycker att det kan vara lite väl dyrt som statuslös på Hilton att få betala 100-150 kronor att få kontakt med yttervärlden.
Men jag jobbar hårt nu för att få guld, kanske jag slipper att få betala 270 kr för två salamiskivor och ett glas juice som dom tog på Hilton HEL, när jag tänker efter så var det nog värt det med det trevliga sällskapet som var med
@doc och @xmit
 
  • Gilla
Reactions: doc

agehall

Medlem
I grund och botten är det här bra. Nu får vi bara hoppas att de ger iaf Diamond premium-internet gratis.

@011430121 - du gör något fel ifall du "jobbar hårt" för att nå guld. Det delar de ju ut till i princip vemsomhelst utan några krav alls...
 

MarcusC

Medlem
Det är redan gratis oavsett status på:

IHG
Marriott
Starwood
Hyatt
Best Western
Rezidor

Hilton är väl den sista av de stora
Ok såpass , Rezidor visste jag men missat Starwood erbjöd detta.
Känns som de stora kedjorna fattat vad gästerna önskar (&inte önskar betala extra för)
 

Homer

Medlem
SPG har inte varit gratis speciellt länge.

Sen var det ju det här med hastigheten, långsamt internet är lika kul som en A/C som
bullrar och blåser utan att kyla.
 
Toppen