Senaste nytt

Råd för resa till Australien i juni..

Kimmen00

Medlem
Hej.

Skall en sväng till Australien i slutet juni.
På grund av en del restriktioner och krav från jobbet finns det följande alternativ att välja på. Att täntka på för mig är bekvämlighet, total restid samt hur mkt EB-poäng resan rakar in..

1, ARN-FRA-SIN-SYD. Premium Economy med Lufthansa. Med detta betyder det economi på sträckan ARN-FRA SAMT SIN-SYD. SIN-SYD är codeshare med singapore airlines. FRA-SIN ger 150% EB. Ett överlag borde ge totalt 28000, men är som sagt osäker på SQ-flighten, Lufthansa säger 100% EB på den. Restiden är 27 timmar ut och 26 hem.
Pris 30200

2, ARN-BKK-SYD med Thai i Premium Economy. Det betyder (vad jag förstår) C-klass säten ARN- BKK. Sen från BKK-SYD är det C-klass. Bra flygtider till Sydney (21,5 h) men hem sitter man och häckar 9 timmar i BKK. (totalt 29 timmar), kan vara rätt drygt. Poängen här blir ~29000
Pris 31200

3, ARN-PEK-SYD med Air China i C-klass. C är aldrig fel men det är ordentlig overlay i Beijing. 7 timmar och 8 timmar. Total restid på 27 h ut och 29 h hem. Dock rasslar poängen på, 200% EB ger ~38900 poäng.
Pris 28000

Vad säger panelen? Vad skall man välja? Tips? Tricks?
Alt 1 verkar minst tilltalande med 8 h i coach t/r SIN-SYD.
Poängmässigt vore ju 3an bäst. Men hur står sig Air Chinas business mot Thais?
 

Kimmen00

Medlem
Lyckas inte få till den. Varken på deras hemsida eller via olika resesiter. De datumen är business basic slutsåld.
 

Dr. Miles

Expert
Lyckas inte få till den. Varken på deras hemsida eller via olika resesiter. De datumen är business basic slutsåld.
Att det inte går att boka på deras webbsida är inte konstigt när det är en kombo-biljett.
Du kan boka bl a på Expedia eller du kan också ringa till Austrian att boka.

För din information, behöver du att använda följande kommando när du söker priset på ITA Matrix.

Screenshot20150317_2.jpg

Screenshot20150317_3.png
 

Kimmen00

Medlem
Stort tack Doktorn! Snabb o grym tillgång till forumet!

Dock funkade inte in o ut datum iaf.
Förutom ovanstående förslag av Dr Miles, andra kommentarer på de 3 förslagen?
 

Dr. Miles

Expert
2, ARN-BKK-SYD med Thai i Premium Economy. Det betyder (vad jag förstår) C-klass säten ARN- BKK. Sen från BKK-SYD är det C-klass. Bra flygtider till Sydney (21,5 h) men hem sitter man och häckar 9 timmar i BKK. (totalt 29 timmar), kan vara rätt drygt. Poängen här blir ~29000
Pris 31200
THAI brukar att ha flera avgångar mellan Bangkok - Sydney så b

Det är synd att du flyger under sommartidtabell. Annars TG472 från Sydney ankommer till Bangkok runt kl. 21 under vintertidtabell.
Ändå skulle jag välja THAI alternativ före andra två alternativ om jag får välja.

Qatar Airways Fare basis IPFRSE (i Business class) till Sydney kostar ca 26.700 SEK inkl. skatter via Doha och Hong Kong.
 

Dr. Miles

Expert
Stort tack Doktorn! Snabb o grym tillgång till forumet!

Dock funkade inte in o ut datum iaf.
Det går att kombinera Austrian&THAI kombobiljett och SWISS&Singapore Airlines kombobiljett om du inte hittar något datum.
SWISS&Singapore Airlines kombobiljett tillåter dessutom gratis ombokning. (och fri återbetalning om man använder bara dem).

http://www.businessclass.se/forum/t...an-airlines-från-23-200-sek-inkl-skatt.10764/
http://www.businessclass.se/forum/t...ngapore-airlines-29-800-sek-inkl-skatt.10060/
 

Kricka

Medlem
Om inte Dr Miles combotips ovan fungerar (ring Austrian resp. Swiss för att kolla
dina datum) så skulle jag absolut välja Thaialternativet !
 
Toppen