Senaste nytt

Råd - missad connection pga av sent ut och långsam immigration i Houston

M

Monkey_Class

Guest
Blev sen ut från FRA (1:40). Landade yttreligare 40 min sent. Hade dock typ 2 timmar till nästa flight men immigration tog en evighet (som vanligt) så jag missade min conn.
Hittade givetvis ingen rep för LH på plats så....
Då det bara går en flight per dygn dit jag skall så fick det bli Westin i Houston och en fetestek på en restaurang.

Fråga? Är det ngn ide att köra claim mot LH för extrakostnader. Jag väljer den här flighten för att ha tid för strul men nu var förseningen såpass stor att det inte räckte.
Kan tänka mig att de kommer att skylla på immigrstion men det tycker jag inte håller för de är nog väl medvetna om hur det ser ut i verkligheten.
Finns det några "fall" att luta sig emot?

Btw. Finns dt ngn möjlighet att i efterhand hitta faktisk avgångs- och ankomsttid?
 

fcx

Medlem
Genomgående biljett hoppas jag. Då omfattas resan av EU-reglerna, så jag skulle börja claim-pricessen därifrån.
 

chazzie

Medlem
Jag har bara flugit som internationellt ankommande till IAH en gång, men även då var immigration olidligt långsam!

Hoppas det löser sig i ditt case mot LH!
 
M

Monkey_Class

Guest
Genomgående biljett hoppas jag. Då omfattas resan av EU-reglerna, så jag skulle börja claim-pricessen därifrån.
Yuup. Genomgående LH/UA.

Sitter och häckar i en avkrok i Mechico med dålig lina så jag får ta tag id et hela när jag kommer hem..
 
M

Monkey_Class

Guest
I luve Luftwaffe. Trots att de har "rätten" på sin sida så......

Dagen efter att jag skickade in mitt claim så ringde det en väldigt trevlig kille och berättade att det var han som hade hand om mitt "case". Han ville bara upplysa om att jag hade inte fyllt i IBAN numret.
Sagt och gjort och dagen efter ringde han (samma person - wow) igen och sade att pengarna kommer att synas inom en vecka på kontot - respect :)
 

matte_ante

Medlem
Skönt att det löste sig på ett bra sätt.
Men är det så det fungerar? Att flygbolaget har rätten på sin sida när de är såpass försenade. Det trodde jag inte.
Jag menar hade de varit i tid hade det varit lugnt.
 
M

Monkey_Class

Guest
Som jag förstår reglerna så anses det vara en försening om man landar 3+ efter ordinarie ETA.
Kanske de gjorde undantag för goodwill då jag var tydlig med att ange min status hos SAS.
 

johhenrik

Medlem
Som jag förstår reglerna så anses det vara en försening om man landar 3+ efter ordinarie ETA.
Kanske de gjorde undantag för goodwill då jag var tydlig med att ange min status hos SAS.
Nej, det är förseningen till din slutdestination som avgjorde i detta fallet skulle jag säga. Som ju blev 24hr.
 

thh

Medlem
Nej, det är förseningen till din slutdestination som avgjorde i detta fallet skulle jag säga. Som ju blev 24hr.

Jag skulle också anse det, och när jag begärt ersättning från försäkringar har de bara brytt sig om när jag kommit till min slutdestination, inte när jag gjort mellanlandningar på vägen.
 
Toppen