Senaste nytt

Svart SJ Prio-kort, blev uppgraderad till 1 Klass

Igår på sträckan Sthlm-Skövde och idag på motsatta sträcka blev jag uppgraderad till första klass genom att fråga tågvärden snällt. Är SJ priogrå. Man kan även uppgradera resklass med poäng. Dock inget som står på hemsidan utan att man kolla detta på centralen. T ex så kostade det motsvarande 4K poäng att uppgradera Sthlm-Skövde. Poängsumman är alltid densamma och väljer man en avgång före 9.00 ingår även en lättare frukost. Generellt sätt verkar det lättare att få en fri uppgradering på snabbtågen än t ex regionaltåg eller Intercity. T ex frågade jag snällt på Sthlm-Gävle, men där ville de ha betalt. På Sthlm-Västerås som är den sträcka jag reser mest frekvent på bryr jag mig inte om att fråga då det rör sig under 1 timme
 

Kandinsky

Medlem
Har helt missat att man kan göra så! Epostar du någon särskild adress? Hur långt i förväg brukar det gå att få igenom?

Jag testade i somras, de svarade i förra veckan. Så om du inte är ute 3 månader innan din resa rekommenderar jag dig att försöka på tåget alternativt ringa in till det nummer som finns på SJs hemsida om du är svart medlem. Har frågat ca 6 gånger på tåget, aldrig blivit nekad hittills.
 

ian.engblom

Medlem
Sitter på SJ 3000 mellan Falun och Stockholm i 1 klass tyst avdelning. Nästan tomt här, så jag frågade tågvärden om att få flytta hit min fästmö som satt i andra klass pga senare bokning. Inga problem, behövde inte ens vifta med svarta kortet. Tack SJ!
 
Toppen