Senaste nytt

Tankar kring bokning av DoubleTree by Hilton i Amsterdam Maj 2015

Bibinski

Medlem
Hej !

Jag ska iväg på två nöjesresor under vår/sommar och den första är till Amsterdam i början av Maj och den andra till Warsawa i början av Juni.
Med anledning av kampanjen som hilton kör nu (dubbla poäng mars-maj) och att jag får mitt HHG i slutet på mars så tyckte jag det var en självklarhet att jag och sambon skulle bo på Hilton i Amsterdam.

Som den budgetresenär jag är så tycker jag priserna nu är extrema (i mina mått mätt) sålänge jag inte är villig att pendla från rotterdam varje dag, speciellt jämfört med priserna i Warsawa där man nu kan boka pre-paid till strax över tusenlappen/natt.

Jag har ändå slagit till och bokat ett avbokningsbart King Deluxe (billigaste rummet som fanns) på DoubleTree (flika gärna in om ni varit där hurdan hotellet är) till ett pris av 1100 € för 4 nätter. Detta är egentligen för mycket pengar då presidenten i hushållet förmodligen kommer hävda att vi då lika gärna kan hyra ett slott genom AirBnB eller liknande.. Till saken hör att med kampanjen som nu går så kommer jag efter denna vistelse ha nog med poäng för att köra en points+cash i Warsawa (priset är nu ca 1400 + 48k poäng för 4 nätter) men jag ser det som högst otroligt att detta pris håller i sig tyvärr. Utöver detta är priserna så bra på ej avbokningsbart rum i Warsawa nu så att jag blir väldigt sugen på att klippa till, under 5000 SEK för 4 nätter om man betalar i förväg ! Bör jag boka Warsawa innan möjligheten ryker och hoppas på att priserna i Amsterdam går ner så att jag kan boka om eller tvärt om ?? :p
 

agehall

Medlem
Öh, €250/natt för ett "vanligt" rum på ett double tree i Amsterdam? Är du helt galen? €150/natt kan jag köpa, det är ändå en storstad, men mer än så är bara vansinne. DT är inget dåligt hotell där, men det är inte heller något utöver det vanliga.

Lägg pengarna på något vettigt istället.
 

Stefan62

Medlem
Amsterdam - det finns andra hotell i samma klass med bättre läge för halva kostnaden, men då missar Du visserligen Hilton-poängen.
 

maba

Medlem
Amsterdam har i mitt tycke tillsammans med Paris Europas dyraste hotellpriser medans du i Warszawa får mest hotell för pengarna. Jag skulle absolut inte betala 1100 € för fyra nätter i Amsterdam för att få x antal HHpoäng. Inte tror jag att det kommer att bli billigare heller snarare tvärtom då säsongen med alla tulpan event kommer att dra igång då. Jag skulle kikat på hotelscombined.com för att hitta prisvärda hotell för Amsterdamresan.
 

Bibinski

Medlem
Öh, €250/natt för ett "vanligt" rum på ett double tree i Amsterdam? Är du helt galen? €150/natt kan jag köpa, det är ändå en storstad, men mer än så är bara vansinne. DT är inget dåligt hotell där, men det är inte heller något utöver det vanliga.

Lägg pengarna på något vettigt istället.
Precis min poäng ! Jag begriper inte hur de kan ta så mycket ???
 

Bibinski

Medlem
Testa med någon av hiltons rabattkoder annars var det schweinedyrt!
Priset jag fick med "easy cancellation" var billigare än med den rabattkod som funkade.
På Waldorf i Amsterdam skulle de ha fr. 650€ / natten och det andra centrala Hilton runt 350€ .............


Amsterdam - det finns andra hotell i samma klass med bättre läge för halva kostnaden, men då missar Du visserligen Hilton-poängen.
Exempel ? Är borta 7/5-11/5

Funderar på att köpa mig ett CCG och se vad de har att erbjuda, jag är alldeles för priskänslig för att vara lojal mot hilton om de ska hålla på så med sina fasoner...
 
Last edited:

agehall

Medlem
Precis min poäng ! Jag begriper inte hur de kan ta så mycket ???

Näe, jag har bott där någon gång, men aldrig till de där priserna. Jag håller med om att de oftast är galet dyra på DT och WA i AMS. Förstår inte riktigt varför folk bord där. Jag brukar ta något som ligger utanför stan och ha hyrbil istället.
 

Bibinski

Medlem
Näe, jag har bott där någon gång, men aldrig till de där priserna. Jag håller med om att de oftast är galet dyra på DT och WA i AMS. Förstår inte riktigt varför folk bord där. Jag brukar ta något som ligger utanför stan och ha hyrbil istället.
Det hade jag kunnat tänka mig på en jobbresa men nu ska jag dit med damen och då känns det som att jag får prioritera upplevelsen och läget framför poäng och lojalitet till ett visst varumärke. Igår kväll sade hon att "det har gått för långt nu" när jag föreslog att vi skulle joina motormännen för att nyttja AAA. Hon skulle ta en titt här ibland så fattar hon kanske vilken rookie jag är i dessa sammanhang :p
 

Jonas C

Medlem
Vad är det för del med AirBnB? Man kan nog få en ganska hyfsad lägenhet i Amsterdam för €100 per natt och bara där har man sparat ett par tusenlappar. €1100 för 4 nätter på DoubleTree låter vansinnigt dyrt i min mening. Att pendla till Rotterdam låter inte som någon vidare smart idé då tågen är ganska dyra. Räkna med €30-40 för en t/r resa på snabbtåget. Visserligen tar det bara 40 minuter men det är fortfarande rätt jobbigt. Hilton Rotterdam går dock att få till rätt rimliga summor och det ligger nära Rotterdam Centraal, ifall pendling mot förmodan skulle vara ett alternativ. /Före detta Rotterdambo. ;)
 
Toppen