Senaste nytt

Norges största parfymeri har öppnat på Oslo Gardermoen flygplats

BusinessClass

Redaktör
I dagarna var det dags för ny butiksöppning på Gardermoens flygplats utanför Oslo - Norges största parfymeri. Butiken är 700 kvadratmeter stor och erbjuder kosmetik, smycken, klockor och solglasögon. Dessutom finns ett litet utbud av leksaker till de små med märken som Lego, Brio och Barbie. Butiken ligger vid gate 24, i transithallen efter säkerhetskontrollen.…
 

Alf

Medlem
Alla dessa stora köpcentrum inne på flygplatserna tycker jag har blivit till en mindre mardröm. Tidigare kunde man bara snabbt passera via Taxfree och köpa sin lilla påse och sedan gå till loungen för en avkopplande drink och lite tilltugg. Nu skall hustrun passera varenda affär innan avgången på flyget och man hinner knappt besöka loungen. Hinner man dit blir det himla stressigt för det mesta med att avnjuta en drink och lite ätbart. Visst, det går att lämna hustrun ensam i alla affärerna. Tyvärr är då risken att hon helt vimsar bort sej och jag får istället leta reda på henne. Eftersom det i regel är hon som håller reda på våra resedokument vill jag inte tappa bort henne.

Nej, det börjar bli alldeles för mycket shoppingmöjligheter på flygplatserna.

Nu får jag säkert feministerna på mig efter denna nedvärderande beskrivning om hur jag behandlar min hustru, men det får jag väl ta.
 

agehall

Medlem
FY F-N. Hoppas verkligen inte de tvingar folk att gå igenom det där. Jag har svårt att gå igenom parfymavdelningar pga starka lukter. Blir för mycket helt enkelt och man mår bara illa istället.
 
Toppen