Senaste nytt

SAS nya Business kabin

andreasj

Ny medlem
Läste att den 17/2 är det premiär för nya businesskabinen mellan CPH-NYC, någon som vet när resterande longhaul uppgraderas och i vilken ordning? Planerar en weekendresa till NRT i början av Maj, hade tänkt flyga med lufthansa men om SAS har hunnit uppgradera till nya kabinen skulle jag vilja prova den.
 
Last edited:

Johan_G

Medlem
Jag tror du kan skippa dom planerna, NRT är så vitt jag vet en 340-destination och 340 har man sagt att man ska uppgradera när man är klar med 330.
 

Doolfin

Ny medlem
Någon som vet/tror att Cph-Nrt kommer vara uppgraderad till November. Har en inbokad resa i business då för nöjes skull men funderar på att boka om till någon uppgraderad linje. På vilken longhaul borde det vara störst chans att få uppgraderad kabin i November?
 

mha321

Medlem
Någon som vet/tror att Cph-Nrt kommer vara uppgraderad till November. Har en inbokad resa i business då för nöjes skull men funderar på att boka om till någon uppgraderad linje. På vilken longhaul borde det vara störst chans att få uppgraderad kabin i November?
Störst sannolikhet borde vara på linjerna till USAs ostkust, eftersom de gör A330 först och det de som flyger där. NRT lär vara en av de sista som får det eftersom det är A340. Men allt är en gissning fram tills dess att alla är uppdaterade :)

Framåt november kommer väl även nylevererat plan in i ekvationen, så då kan det ju bli ännu mer "snurr" en stund (får väl förutsätta att de nya planen kommer ha nya kabinen från början).
 

palmen

Moderator
Någon som vet/tror att Cph-Nrt kommer vara uppgraderad till November. Har en inbokad resa i business då för nöjes skull men funderar på att boka om till någon uppgraderad linje. På vilken longhaul borde det vara störst chans att få uppgraderad kabin i November?
Jag skulle gissa på att någon/några A340 har hunnit bli uppgraderade till November, men vilket plan som kommer åka till NRT på dina datum är omöjligt att sia om.
Alla longhaul som flygs med A330 borde vara rätt säkra för att få nya kabinen, men planen snurrar ju runt lite så risk att det sätts in en A340 på dessa linjer också.
 
På SAS hemsida står det att de uppgraderar ett plan i månaden till den nya kabinen. Det första var "Erik Viking LN-RKN". Men jag lyckas inte komma fram till vilka de andra planen är? Borde ju vid det här laget finnas 3 stycken.

Någon som har koll på vilka de andra två planen är?

Åker OSL-EWR på torsdag och försöker ta reda på om man har en chans att få testa de nya kabinen.
 

miramax

Medlem
På SAS hemsida står det att de uppgraderar ett plan i månaden till den nya kabinen. Det första var "Erik Viking LN-RKN". Men jag lyckas inte komma fram till vilka de andra planen är? Borde ju vid det här laget finnas 3 stycken.

Någon som har koll på vilka de andra två planen är?

Åker OSL-EWR på torsdag och försöker ta reda på om man har en chans att få testa de nya kabinen.

Uppgraderade flygplan

airbus330.jpg


Erik Viking, LN-RKN

airbus330.jpg


Emund Viking, LN-RKH

Flygplan under uppgradering

airbus330.jpg


Eystein Viking, LN RKM A330

Nästa på tur

uppgraderade_plan.jpg


SAS New Cabin | Scandinavian Traveler
 

palmen

Moderator
På SAS hemsida står det att de uppgraderar ett plan i månaden till den nya kabinen. Det första var "Erik Viking LN-RKN". Men jag lyckas inte komma fram till vilka de andra planen är? Borde ju vid det här laget finnas 3 stycken.

Någon som har koll på vilka de andra två planen är?

Åker OSL-EWR på torsdag och försöker ta reda på om man har en chans att få testa de nya kabinen.
Här har du all info om nuvarande läge och vilket som är nästa plan
SAS New Cabin | Scandinavian Traveler

Tredje planet borde vara klart relativt snart
 
Toppen