Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Bryant

Medlem
En liten fördel med Aegean

Nu kanske jag sparkar in öppna dörrar men det var helt nytt för mig. När man använder sig av A3's *A bonuschart så kan man välja enkla biljetter för halva antalet poäng. Dvs en enkel i Europa, inkl Marocko, Egypten, Algeriet, Väst Sahara och Sudan för 12500p i eco, i C 21000p. Samma sak intra Asien eller Nord Amerika. Nu återstår det bara att komma på något kul med mina 25000p :)

Jag uppmärksammades av detta när jag försökte göra samma ska med mina EB poäng. Där fungerar bara enkla biljetter på SAS flighter, inom *A kan man åka enkel men får betala för t/r.
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som de har uppdaterat webbsidan.
Det stog ingenting om halva miles för enkelresa med partner flygbolag när jag kollade sist.

Aegean Airlines | Spend Miles

Aegean Airlines | Spend Miles skrev:
Miles redemption on Star Alliance member airlines
.
.
.
The above mileage values apply to return flights
For one-way flights, the above-mentioned mileage values apply in half.

Nu är det mycket intressant att använda Aegean Miles&Bonus.
Dock man måste vara ganska säker att utnyttja bonusresor när man väl har bokat.
Man förlorar halva miles när man avbokar bonusresa med Aegan miles.
 

Dr. Miles

Expert
Dvs en enkel i Europa, inkl Marocko, Egypten, Algeriet, Väst Sahara och Sudan för 12500p i eco, i C 21000p. Samma sak intra Asien eller Nord Amerika. Nu återstår det bara att komma på något kul med mina 25000p :)

Ja, det är definitivt bra sätt att spender t ex inom Asien i Business class.

Men man blir inte klokare av deras definition av stopover. :confused:
Aegean Airlines | Spend Miles skrev:
An award ticket on Star Alliance flights may include one stopover with duration up to 24 hours

Jag trodde att stopover är en stop/byte som är längre än 24 timmar.
 

Dr. Miles

Expert
Tydligen inte enligt A3.
Om man tolkar som de skriver, så får man byta bara en gång per bonusresa. :eek:

Själv är jag sugen på att ta mig en enkel till Luxor i C... Du ahr inga tips?
Enligt deras tolkning kan du flyga max 3 flygningar för en t/r och max 2 flygningar för enkelresa.
Då finns det inte så mycket att välja.

Tokyo-Singapore(inom 24 timmar)-Bangkok i Business class, kanske?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

MartinH

Medlem
Ja, vad gör man med sina 25000 poäng?
Nån som har erfarenhet av att boka award med A3?

Nordafrika för 25000 låter ju kul, men blir det verkligen bara en tusenlapp i avgifter som Jonas C säger? Bara YQ till CMN med LH går på 1500 kr om jag fattar det rätt?
Nordamerika (inkl Karibien!) borde väl vara ett bra val annars? Ingen YQ, så avgifter på 600-800 kr till kul ställen som AUA, ANU, CUN etc.
Fast bäst är ju att samla på sig 42000 och boka C :)
 

Bryant

Medlem
Ja, vad gör man med sina 25000 poäng?
Nån som har erfarenhet av att boka award med A3?

Nordafrika för 25000 låter ju kul, men blir det verkligen bara en tusenlapp i avgifter som Jonas C säger? Bara YQ till CMN med LH går på 1500 kr om jag fattar det rätt?
Nordamerika (inkl Karibien!) borde väl vara ett bra val annars? Ingen YQ, så avgifter på 600-800 kr till kul ställen som AUA, ANU, CUN etc.
Fast bäst är ju att samla på sig 42000 och boka C :)

Jag har prövat! Jag fyllde i det formular som finns på A3's hemsida. Dagen efter blev jag uppringd av deras kundservice och så letade vi tillsammans efter en plats. de var väldigt trevliga och proffsiga. Tyvärr så fanns det inga biljetter som passade..
 
Toppen