Senaste nytt

Flyga med Eva Air kreditera till SAS?

Hej!
Jag ska boka en resa med Eva Air men är osäker på hur man ska tänka optimalt ang Sas .

Jag har nyligen skaffat sas amex och vill samla så mkt billiga sas Eurogold poäng som möjligt så jag har glädje av 2-1 vouchern
Dock kommer jag nog ofta flyga andra staralliance flygbolag oftare än sas. Ska man kreditera alla resor till sas alltid oavsett flygbolag eller bör man skaffa konto hos de bolag man reser med?
 

agehall

Medlem
Det beror på hur mycket du flyger med andra bolag. SAS Eurobonus är inte alltid bäst att kreditera till, men flyger man inte mycket är det bättre att hålla sig till ett program än att sprida ut skvättarna.

Hsh, nyckeln är att alltid kolla upp vad varje flight kommer att ge till de program du tänker kreditera till så att du vet vad du kan förvänta dig.
 
Så om j
Det beror på hur mycket du flyger med andra bolag. SAS Eurobonus är inte alltid bäst att kreditera till, men flyger man inte mycket är det bättre att hålla sig till ett program än att sprida ut skvättarna.

Hsh, nyckeln är att alltid kolla upp vad varje flight kommer att ge till de program du tänker kreditera till så att du vet vad du kan förvänta dig.

Så om jag tex flyger med Eva Air och krediterar till sas så får jag 600 points enbart ingenting som hjälper mig på vägen uppnå högre status inom eurobonus? Jag vet att jag ställer en del dumma frågor men är en ny värld för mig och svårt hinna läsa lära allt;) jag hittar ett 100 dollar billigare flyg utanför staralliance och vill veta om det finns en poäng att flyga med staralliance flyg som krediterar till SAS?
 

FF#1

Medlem
Flyga med Eva Air ger baspoäng hos SAS som både kan användas och bygger mot nästa status. Men som agehall säger så är det viktigt att kolla upp vad exakt din biljett ger, samt hålla ögonen på eventuella ändringar. Det är mycket på gång i bonusprogrammen nu, mest försämringar.
 

agehall

Medlem
Öh va? Du får poäng baserat på hur långt du flyger, dock finns det ett minimum. Poängen du får är statusgrundande i EB.

Du måste dock kolla upp bokningsklass och kolla att den finns med i listan över EVA Airs bokningsklasser som EB har.
 
Toppen