Senaste nytt

Specifika flighter undantagna på United?

Jonas H

Medlem
Efter att ha försökt retro-registrera San Fransisco-Pasco t.o.r. så har jag till sist fått följande svar:
Thank you for your request for retroactive EuroBonus points.
We regret that on this occasion we are unable to credit points for your requested flights:
UA5302 30NOV14 SFO-PSC
UA5435 04DEC14 PSC-SFO
Please kindly note that certain flight numbers are not included in the agreement between United Airlines and EuroBonus.


Stämmer detta och var framgår det i så fall? Mina bokningsklasser var M respektive Q vilka ska ge 100%, och det enda undantaget som står på SAS hemsida är "You earn Basic points that count towards a higher membership level on selected booking classes, except between Melbourne - Sydney".
 

Dr. Miles

Expert
Efter att ha försökt retro-registrera San Fransisco-Pasco t.o.r. så har jag till sist fått följande svar:
Thank you for your request for retroactive EuroBonus points.
We regret that on this occasion we are unable to credit points for your requested flights:
UA5302 30NOV14 SFO-PSC
UA5435 04DEC14 PSC-SFO
Please kindly note that certain flight numbers are not included in the agreement between United Airlines and EuroBonus.


Stämmer detta och var framgår det i så fall? Mina bokningsklasser var M respektive Q vilka ska ge 100%, och det enda undantaget som står på SAS hemsida är "You earn Basic points that count towards a higher membership level on selected booking classes, except between Melbourne - Sydney".

Flygningar mellan San Francisco och Pasco flygs av SKYWEST DBA UNITED EXPRESS, det är kanske därför inte går att registrera detta till SAS EuroBonus. Jag tror att det är inga problem om du krediterar flygningarna till United Mileage Plus.
 

mha321

Medlem
Flygningar mellan San Francisco och Pasco flygs av SKYWEST DBA UNITED EXPRESS, det är kanske därför inte går att registrera detta till SAS EuroBonus. Jag tror att det är inga problem om du krediterar flygningarna till United Mileage Plus.
Normalt sätt får man eb poäng som va lagt på skywest när de flyger på United flight nummer. Det måste isåfall vara något speciellt med den där linjen, och inte generellt med skywest.
 

ekf

Medlem
Jag har flera ggr tidigare fått poäng för diverse linjer som opererats av "XXXX United Express", bland annat SkyWest, så det verkar ju lite lurt. Mina flighter har dock inte flightnr i intervallet som anges på bonusfeber-länken.
 

mha321

Medlem
Skumt. Det låter ju inte speciellt amerikanskt att ha något motsvarande de "statsunderstödda" sträckor som widerø har i Norge, annars skulle jag gissat på det..
 

AABack2ARN

Medlem
Det finns ett ganska stort antal PSO (Public Service Obligation) rutter i USA. Om just denna rutt är det vet jag inte, men ingenstans har SAS angett att det inte går att tjäna poäng på dessa flyg. Vänd frågan och be stt få reda på hur du skulle veta det och hur man skall få reda på vilka rutter som är undantagna...
 
Alltså de där förbannade undantagen som det omöjligt går att anta finns retar mig vansinnigt mycket. Fick nyss erfara att vid uppgradering på flygplatsen för pengar så får man tydligen inte poäng för den högre klassen. Idiotiskt.
 
Toppen