Mycket cirkel argumentation här... undrar om TS verkligen känner att hen fått valuta för sin frågeställning ens.
En sak ska man väl hålla i minnet i sådana här situationer. Flygbolag är inga charities, de kommer göra allt för att slippa betala pengar för något alls.
Att det dessutom är ett gyllene tillfälle att skylla på nästan vad som helst när det handlar om vem och varför väskan kom bort gör det inte lättare att argumentera för sin sak.
2013 var det 21.8 miljoner väskor som kom på vift på ett eller annat sätt, det är 6.96 bagage per 1000 resenärer.
81% av dessa kommer fram oskadade och utan åverkan, 16% skadade och 3% som "borta eller stulna"
I snitt kostar det ett bolag ca 100$ per väska att få den att hamna rätt igen, då kan du tänka dig hur villiga de är att punga ut med ytterligare pengar bara för att någon tyckte sig vara i nöd av att köpa nya kläder/saker under tiden den kommer rätt igen.
Själv har jag genom åren endast råkat ut för detta en gång, så klart på en flygning till FCO... väskan hade ramlat av bagagevagnen på väg ut till flighten på ARN. Den las inom 15 minuter efter vi lyft på en kärra till AMS som sedan lastades om till en ner till FCO. Ca 4 timmar efter att vi anlänt till FCO var alltså väskan på plats på flygplatsen. Att det sedan tog deras handling mer än 3 dygn till att köra ut den till vårt hotell utan någon som helst förklaring det var det största skämtet...