Senaste nytt

Finnair öppnar premium check-in lounge i Singapore

Jacob

Medlem
Premiumpassagerare som reser med Finnair från Singapore kan från 1 februari nyttja Finnairs premium check-in lounge på Singapore Changi.

Dnata check-in lounge ligger i terminal 1 mellan incheckningsrad fem och sex. I den helt nya incheckningsloungen kan man checka in i lugn och ro, långt bort från stressen i den allmänna avgångshallen. Efter incheckningen finns en dedikerad passkontroll till transithallen.

Incheckningsloungen är tillgänglig för passagerare som reser i Finnair business class, har silver, guld eller platinumkort i Finnair Plus alternative Oneworld emerald eller sapphire status.

Tyvärr har jag inte lyckats hitta några bilder, förmodligen eftersom loungen bara funnits i några dagar.
 

bL0m

Medlem
Låter inte helt fel.

Förstod jag dig rätt att denna in-checkning fungerar både med statusnivån och om man reser med business class?
 

Jacob

Medlem
Förstod jag dig rätt att denna in-checkning fungerar både med statusnivån och om man reser med business class?
Korrekt. Antingen eller (eller både och).

SATS, Changis största handlingbolag, har en liknande variant som jag faktiskt testat. Hade tillträde till denna när jag reste med Thai i business class från terminal 1.

Man fick hjälp med bagaget, fick sätta sig i en skön snurrfåtölj medan incheckningen gjordes och sedan fanns en separat kontroll av boarding kortet längst in i rummet som ledde direkt till passkontrollen. Mycket trevligt och behändigt.
Det här är väl något liknande...

IMG_1544.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, synd.
Varje gång besökte jag Singapore hade jag ett färdigskrivet bordingkort för nästa flygning (jag brukar stanna där inom 24 timmar), så jag har aldrig varit check in område.
 
Toppen