Senaste nytt

Söker biljett Stockholm - Vancouver, September 2015

AABack2ARN

Medlem
Fattar jag fel, hur kan en flygning från YVR till EWR ta 5 timmar och 20 minuter?
Vilken väg flyget dom?

Och åt andra hållet är den schemalagda tiden 6h20min (på grund av motvinden). Air Canada flyger den rutten med en A319.

Ett alternativ till Vancouver kan vara att flyga till Seattle som också brukar vara betydligt billigare än Vancouver (i alla fall de gånger jag har jämfört priser). Skall ni hyra bil kan det också löna sig då bilhyra tenderar vara billigare i USA än Canada och det är ganska nära mellan Seattle och Vancouver.
 

Treo

Medlem
Ni som är rutinerade, vilket flyg hade ni valt?

Håller med Stockholmer, inget att tveka på.
Med LH kommer du fram tidigare (lagom för att släpa dig till hotellet och somna i "rätt" tid), slipper byte i USA och undviker 757 (åtminstone ena vägen ...). Dessutom får du pre-departure champagne i riktigt glas!
 

mha321

Medlem
Håller med Stockholmer, inget att tveka på.
Med LH kommer du fram tidigare (lagom för att släpa dig till hotellet och somna i "rätt" tid), slipper byte i USA och undviker 757 (åtminstone ena vägen ...). Dessutom får du pre-departure champagne i riktigt glas!

Jag tycker 757:an som går på UA68/69 är väldigt trevlig framme i Business (har inte provat den där bak). Bättre än åtminstone gamla LH-kabinen. Och nog får du din pre-departure champagne i riktigt glas där också...

That said, så skulle jag också välja LH-alternativet där - helt enkelt pga att det är bättre med "1 kort + 1 lång" än "2 halvlånga" ben, och för att slippa extra byte i USA. Och för att slippa en 6 timmar lång layover på EWR!
 

Homer

Medlem
Tack för alla svar. Det har varit till stor hjälp :)

Hittat 2 resor som är lockande. Hoppas bilderna kommer med.

Någon som vet om det ens är en businessdel på uniteds flyg från stockholm? UA68-69.

Ni som är rutinerade, vilket flyg hade ni valt? Visa bifogad bild 31079 Visa bifogad bild 31080

Att åka B-757 från EWR till ARN eller A319 från YYV till EWR känns direkt som ett nedköp, att åka narrowbody längre än 3-4 timmar är otänkbart enligt mig. Visst du åker Business, men välj isf något roligare än United, varför inte Air Canada?
 

palmen

Moderator
United business är inte så dålig som många verkar tro (om man åker med gamla continental plan).
Det är många som hyllat just att åka business med United på sträckan ARN-EWR så det behöver absolut inte vara ett dåligt alternativ.
Jag har åkt den i economy och det var väl som vilken economy-flight som helst, varken mer eller mindre.
 

chazzie

Medlem
Som resenär i främst economy så har jag under 2014 testat både United och Air Canada, det jag gillade med Air Canada var att de hade en lite mer Europeisk service-anda och att även starkare drycker ingick i ekonomi, dessutom stort plus att hörlursutgången sitter under skärmen i stolsryggen och inte i armstödet =}
 
Hej, tänkte att jag uppdaterar och försöker finna hjälp här före jag går och bokar första bästa biljetten jag hittar. Tyvärr gick de ej att boka biljetterna när jag la ut denna förfrågan på grund av ändrad arbetssituation.
Tanken är att spendera en månad i området vid Vancouver och Seattle där en vecka ska vara på Hawaii. Hawaiibiljetten kan jag boka separat om de förenklar. Problemet med de businessclassdealer jag hittat här är att sista utresedag skall vara 31 augusti men jag måste tyvärr åka 7-8 september. Går de att hitta någon lösning på detta problem eller är det bara att kolla på vanlig economy som gäller?

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Vancouver, Seattle, (Maui, Honolulu).
  • När vill/behöver du resa ut? 7-8 September
  • När vill/behöver du komma hem? 9-10 Oktober
  • Hur länge vill du vara borta? Se ovan.
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • Business
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, om man nu inte med denna resa kommer upp i någon status i andra allianser.
  • Vad är din budget? (per person)
  • Ekonomi: Lägsta pris.
  • Business ca:15000 SEK/ person.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord (business)
    • Biljettpris
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Tanken var att spendera en vecka på någon ö i Hawaii. Men den resan kan jag boka separat.
 
Toppen