Senaste nytt

Svenska pass känsliga för slitage?

agehall

Medlem
Det där ser helt klart konstigt ut - jag skulle reklamera passet om det slets så fort. Mina är snart 5 år och visst syns det på mina mest använda pass att de varit med ett par gånger, men de är inte ens i närheten av att vara så pass slitna som ditt @Jonas C.
 
Mitt pass är också lite över ett år gammalt. Brukar ha det i fickan och förra året blev det väl uppåt en 20 resor ungefär där passet fick följa med. Går att se att det har stått något på framsidan men i övrigt är det helt blankt också. Är det någon som haft problem i någon passkontroll med ett pass som ser ut såhär ännu?

passet.jpg
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det där är ruskigt dåligt! Jag vet inte om jag skulle våga resa med ett sådant pass faktiskt. Nu tror jag att det är OK så länge innanmätet ser okej ut, men vem vet när man träffar en nitisk kontrollant...
 
Ja, och det gör det ju lyckligtvis. Är bara utsidan som är sliten på detta vis. Jag kan inte säga att jag varit speciellt oförsiktig med passet heller direkt. Man måste väl kunna ha det i fickan medan man väntar på flygplatsen? Ska bli spännande att se om jag stöter på något nitisk passkontrollant på Newark imorgon då...
 
Mitt pass är också lite över ett år gammalt. Brukar ha det i fickan och förra året blev det väl uppåt en 20 ungefär resor där passet fick följa med. Går att se att det har stått något på framsidan men i övrigt är det helt blankt också. Är det någon som haft problem i någon passkontroll med ett pass som ser ut såhär ännu?
Det er godt nok elendigt.

Til sammenligning:
IMG_6226.JPG

Lige over 1 1/2 år gammelt, ca 1/3 fyldt. Ligger fast i min taske og er således med hver dag. Når jeg rejser er det ofte i en bukselomme. Har været på gulvet, er blevet mast af bøger så alle siderne var krøllede, har været vådt osv. En tosse har endda forsøgt at maskinlæse forsiden... (sort mærke/revne nederst)

Jeg er faktisk ganske imponeret over hvor god stand det er i, al mishandlingen taget i betragtning.

Så et tips - få et dansk pas ;)
 

agehall

Medlem
Äh, det är bara något produktionsfel på nya Svenska pass. Mina, som jag fick 2015 har hållit hur bra som helst utanpå. Så jag tror att när folk börjar reklamera detta, så att Polisen får kännedom om problemet, så kommer det att ordnas till.
 
Äh, det är bara något produktionsfel på nya Svenska pass. Mina, som jag fick 2015 har hållit hur bra som helst utanpå. Så jag tror att när folk börjar reklamera detta, så att Polisen får kännedom om problemet, så kommer det att ordnas till.
Er det som er guldfarvet "nedsænket" i forsiden eller er det "i niveau"?
 
Toppen