Senaste nytt

Tips på biljett Göteborg-New York 19-28 februari

Maja

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Got
Var är din destination? NYC
När vill/behöver du resa ut? 19/2
När vill/behöver du komma hem? 1/3
Hur länge vill du vara borta? 8-9 dagar (mao hemresa 27-28/2)
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Ekonomi
Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS
Vad är din budget? (per person) 5500kr
Vad är det viktigaste för dig? Kort resttid
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Har Guldstatus via Miles + Bonus via Aegean Airline varför jag helst siktar på SAS. Dock så går deras priser bara upp för varje dag jag tittar.

Någon rea på gång? Eller ska jag bara bita i äpplet och boka NU till detta pris?
 

Nemo

Medlem
Du har guldstatus inom hela Star Alliance, därav kan Air Canada vara av intresse om det är prislappen det hänger på. Krediterar du till SAS Eurobonus tjänar du 25% (?). EuroBonus partners - Air Canada - SAS
image.jpg
 

Maja

Medlem
Himla bra priser ni har hittat! Tackar!

Tänkte väl försöka mig på en OT till Bus, därav SAS som huvudalterantiv... ;)

Lufthansa har jag flugit med några vänder i Ekonomi och har aldrig haft någon jättepositiv upplevelse då och UA är väl iaf snäppet bättre enligt sista försöket men knappt.

Eller ska jag bara skita i det och köra på BA (upplevt det som bättre standard där, men det är kanske hugget som stucket?) som ligger prismässigt som UA och köra mina poäng till AAdvantage (statuslös iof) där?
 

Maja

Medlem
Economy är transport, oavsett bolag, får du mer är det en positiv överraskning (vars chanser ökar med status).
Det må så vara, men jag reser hellre oftare i economy än ytterst sällan i business så jag får nog helt enkelt hålla mig till monkey class och hoppas en betald uppgradering via OT. Att jag har guldstatus har hittills aldrig hjälpt mig.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen