Senaste nytt

Boeing 737NG till Blue1

Är det Delta som har köpt upp 717orna?

Det framgår tyvärr inte men det måste vara en låga odds på att Blue1 9st Boeing 717 kommer hamna hos Delta Airlines.
Delta verkar damsuga världen på Boeing 717. Samtliga av SAS 10 MD-90 tror jag flyger hos Delta och Delta köpte även samtliga MD-80 som SAS hade kvar i slutet av oktober 2013.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tyckte 717 var en rolig maskin, helt klart tråkigt :( Länge funderat på varför Delta köper upp så mycket gammalt. Men efter att ha läst Wikipedia och "Delta operates 4,932 flights per day." känns det som att det behövs några flygplan och reservdelar för den delen :D
 
Last edited by a moderator:

Nystrom

Medlem
Vid en pendlarträff i september nämnde Rickard Gustafson att B717 var en "udda fågel" i flottan och att man tittade på alternativ. Jag tror att SAS har påbörjat vandringen mot att skapa en enhetsflotta (Airbus?) när man har inriktningen att inom något år även göra ARN till A 320-bas och koncentrera B737 till OSL
 

jsn

Medlem
Även jag har uppskattat md80/90, bla för att jag upplevt dem som tysta långt fram i kabinen och jag gillar deras startvinkel :) Men de är inte särskilt tysta när man kommit upp i luften och ventilationen är igång, och deras PA-system är under all kritik. Så jag väljer jag en A319/320/321 alla dagar i veckan. Kanske inte en B737, men definitivt en A320.
 

fmansson

Medlem
Trist, jag gillar verkligen 717an. Tyst fram och konfiguration 2-3 är lysande, där bara 1/5 riskerar att få mittensäte vid full flight.
 
A

Aurora

Guest
Vid en pendlarträff i september nämnde Rickard Gustafson att B717 var en "udda fågel" i flottan och att man tittade på alternativ. Jag tror att SAS har påbörjat vandringen mot att skapa en enhetsflotta (Airbus?) när man har inriktningen att inom något år även göra ARN till A 320-bas och koncentrera B737 till OSL

Absolutt, for noe A320 klarer jeg ikke se for meg operere nord-norge jevnlig :)
 
Toppen