Senaste nytt

Var kommer jag på 200000EB-poäng + 2-4-1?

Jens

Ny medlem
Hej,

Vill överraska fru med trevlig resa till värmen i Mars. Jag har 200000EB-poäng samt en Amex 2-4-1 och vill åka första klass. Jag har funderat på:

Bali, Maldiverna, Dominikanska republiken, Aruba, ABC-öarna, Miami, Kap Verde, Mauritius.

Finns det någon chans att vi skulle kunna komma till ovan resemål i denna set-up eller är det för bra för att vara sant? Finns det andra trevliga alternativ som är lättare att nå isf?
 

Timotey

Medlem
Osäker då jag inte använder Amex själv, men vill minnas att 2-4-1 endast gäller hos SAS som tyvärr inte flyger till någon av destinationerna eller har en First kabin.

Men någon får gärna rätta mig om jag har fel
 

agehall

Medlem
Osäker då jag inte använder Amex själv, men vill minnas att 2-4-1 endast gäller hos SAS som tyvärr inte flyger till någon av destinationerna eller har en First kabin.

Men någon får gärna rätta mig om jag har fel

Med de nya reglerna gäller ju 2-4-1 på hela Star Alliance, så nu kan man flyga vart som helst med en sådan voucher...
 

Jens

Ny medlem
Tack för era svar! Business fungerar också om det inte finns first. Dock har väl både Lufthansa och SQ first?
 

Miljon3

Medlem
Luftwaffes och SQ platstillgång i First är låg och om det ens finns så kan man bara boka 14 dagar före resa(rätta om fel). Skulle satsa på United eller Thai.
 
Last edited:

palmen

Moderator
SQ First är nog bara att glömma, i alla fall på långlinjer. Singapore-Jakarta kanske går att hitta.
Om du ska åka First och få två biljetter så är nog Thai din största chans, med god framförhållning kanman även ha tur att hitta ANA First.

Om du vill västerut så är det väl United Global First över Atlanten, men det är väl inte den bästa first på marknaden direkt om jag förstått rätt.
Om business duger gott så kan du välja mellan de flesta bolagen även om det är svårare att hitta SQ C än Lufthansa C.

Sök lite på United sida för award-biljetter, det är saver awards som EuroBonus kan boka. Sök enkelresor för bästa chans att hitta något, och ibland får man dela upp det i segment var och en för sig och det brukar vara bra att börja titta från någon av de stora hubbarna i Europa. Connection från Norden till europa går "alltid" att lösa.
 

Dr. Miles

Expert
Luftwaffes och SQ platstillgång i First är låg och om det ens finns så kan man bara boka 14 dagar före resa(rätta om fel). Skulle satsa på Swiss eller Thai.
SWISS släpper inte First class award till SAS EuroBonus numera.
Om någon har kunnat boka SWISS First class award med SAS EuroBonus poäng inom sista två åren, rätta mig gärna...
 

Voyageur

Medlem
Bästa tillgången i first hittar du med Thai om du flyger mot öst. Annars är det väl bara Lufthansa mot USA som tillhandahåller och släpps enbart 2 veckor i förväg som award för EB.
 
Toppen