Jag har två tämligen enkla tips som kostar noll och båda anknyter till varför jag flyger SAS. Upplevelsen av service!
Först och främst se till att förenkla reglerna kring vilka förmåner som ingår med vilka biljetter/status. Idag är reglerna ofta så svåra att förstå sig på och/eller dåligt förankrade i organisationen att man som kund inte alltid förstår reglerna och när man väl är påläst så har personalen noll koll. Det förstör upplevelsen av service när man måste argumentera för sin loungeaccess eller gratis öl. Jag blir hellre av med någon perk om de kvarvarande fungerar smidigt.
Lova inget som ni inte kan hålla och när det skiter sig skyll inte ifrån er. Poängshoppen, DI prenumeration, filmhyra, bostadsvärdering osv listan kan göras lång på erbjudanden som skulle ge poäng där intjäningen strular eller uteblir. Det ger mer badwill med icke fungerande partners än vad poängen ger goodwill.
Först och främst se till att förenkla reglerna kring vilka förmåner som ingår med vilka biljetter/status. Idag är reglerna ofta så svåra att förstå sig på och/eller dåligt förankrade i organisationen att man som kund inte alltid förstår reglerna och när man väl är påläst så har personalen noll koll. Det förstör upplevelsen av service när man måste argumentera för sin loungeaccess eller gratis öl. Jag blir hellre av med någon perk om de kvarvarande fungerar smidigt.
Lova inget som ni inte kan hålla och när det skiter sig skyll inte ifrån er. Poängshoppen, DI prenumeration, filmhyra, bostadsvärdering osv listan kan göras lång på erbjudanden som skulle ge poäng där intjäningen strular eller uteblir. Det ger mer badwill med icke fungerande partners än vad poängen ger goodwill.